چابهار بهترین گزینه‌ بندری صادرات کالا در جنوب کشور

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور این منطقه آزاد در بزرگترین رویداد اقتصادی کشور و معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این حضورها می تواند به جذب سرمایه گذار کمک کند.
تصویر چابهار بهترین گزینه‌ بندری صادرات کالا در جنوب کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، مسیح جوادپور امروز سه شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو ایران و باردید سرمایه گذاران از این نمایشگاه در تهران اظهار کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ایران ۲۰۲۴ از هشتم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران ادامه دارد.

وی بیان کرد: حضور مناطق آزاد در این رویداد، فرصتی برای معرفی امکانات، مزایا و ظرفیت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری این مناطق به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: رویکرد منطقه آزاد چابهار به‌عنوان بخشی از مناطق آزاد کشور که در رونق اقتصادی و کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی نقشی پررنگ دارد، تسهیل فضای سرمایه‌گذاری برای ارتقا تولیدات صادرات محور به‌ویژه در حوزه محصولات دریا پایه است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک و راهبردی منطقه آزاد چابهار به‌عنوان مجهزترین و پیشرفته‌ترین بندر اقیانوسی کشور محسوب می شود که نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای مرکزی(ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) و افغانستان به آب‌های آزاد است.

جواد پور با اشاره به قرارگیری چابهار در مسیر کریدور شمال - جنوب افزود: ترانزیت ارزان کالا یکی از کلیدی‌ترین نیازهای سرمایه‌گذارانی است که علاقه‌مند به تولید محصولات صادرات محور هستند و از این نظر چابهار یکی از بهترین گزینه‌های بندری در جنوب کشور است.

به گزارش پرسون به نقل منطقه آزاد چابهار، جوادپور ضمن دعوت از تمامی فعالان اقتصادی کشور برای حضور و بازدید از این نمایشگاه، تأکید کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری که در این نمایشگاه معرفی خواهد شد، تمامی مراحل اخذ مجوز و جانمایی زمین را داشته و به‌ صورت بی‌نام، آماده ارائه به فعالان اقتصادی است که تمایل دارند در محقق کردن شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" در کشور نقش داشته باشند.

منطقه آزاد چابهار در غرفه این منطقه واقع در سالن شماره ۴۰A در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، پذیرای حضور بازدیدکنندگان خواهد بود.

منبع: ایسنا

657447