تصویب کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را تصویب کردند.
تصویر تصویب کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات

به گزارش سایت خبری پرسون، رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت.

وکلای ملت در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه علنی با 201 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع، موافقت کردند.

سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: این طرح 36 امضا داشته و نکته مهم این است که اسلحه و مهمات از جمله ابزار ارتکاب جرم در اعتراضات و اجتماعات بوده که باعث حوادث امنیتی، سیاسی و اجتماعی می شود و به دلیل ضعف موجود در قانون فعلی مجریان و مأموران نمی‌توانند به درستی با دارندگان اسلحه و مهمات قاچاق برخورد کنند.

وی افزود: مجریان قانون همچنین نمی‌توانند با فروشندگان اسلحه و مهمات غیرمجاز در فضای حقیقی و مجازی به درستی برخورد کنند و این باعث می‌شود با نتایج سوئی در جامعه مواجه شویم که به زیان مردم و ملت است. در قانون فعلی در زمینه مجازات حمل‌کنندگان سلاح ضمانت اجرایی قوی وجود ندارد و این باعث شده تا در زمان کوتاهی قاچاقچیان اسلحه و مهمات نسبت به توزیع حجم زیادی از اسلحه و مهمات در سراسر کشور با استفاده از وسیله نقلیه شخصی اقدام کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس بیان کرد: وسیله نقلیه‌ای که با استفاده از آن سلاح و مهمات غیرمجاز حمل شده است در قانون فعلی توقیف نمی‌شود در حالی که در مواد مخدر این اتفاق صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم

635459