بازدید 7 میلیون مسافر از استان فارس و اماکن گردشگری آن

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: از 24 اسفندماه سال گذشته تا روز گذشته بیش از 7 میلیون مهمان نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بازدید کردند.
تصویر بازدید 7 میلیون مسافر از استان فارس و اماکن گردشگری آن

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: بیش از 7 میلیون مسافران نورزی از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی استان فارس بازدید کردند.

محمد ثابت اقلیدی امروز هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در مورد آخرین تعداد بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی اظهار داشت : تاکنون بیش از 909 هزار و 995 نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند و این بازدیدها از24 اسفندماه سال گذشته تا دیروزهفتم فروردین‌ ماه ۱۴۰3 از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با 287 هزار و 684 نفر بازدید کننده در صدر آماربازدید ها قرار دارد و پس ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با 196 هزار و 423 نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با 151 هزار و 199 نفر در رتبه های بعدی بازدید های مسافران نوروزی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در روز گذشته نیز بیش از 35 هزار نفر از مجموعه فرهنگی حافظ دیدن کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشته است و همچنین دیروز 34 هزار نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید دیدن کردند که این رقم نسبت به بازدید سال گذشته با 84 درصد افزایش همراه بوده است

وی تصریح کرد: بازدید دیروز مسافران نوروزی از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی نیزبه 21 هزار و 449 نفر رسید که نسبت به سال گذشته در چنین روزی با 14 درصد افزایش همراه بوده است.

ثابت اقلیدی درمورد آمارهای اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی یاد شده اشاره کرد و گفت: دراین مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان به یک میلیون و 581 هزار و 67 نفر شب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده ای در فارس نیز 13 میلیون و 736 هزار و 67 مورد ثبت شده است.

624777