رییس میراث فرهنگی شهرستان استهبان خبر داد:

جاذبه‌های گردشگری استهبان و بازدید 20 هزار مسافر نوروزی

رییس میراث فرهنگی شهرستان استهبان گفت: بیش از 20 هزار نفر از جاذبه های گردشگری و فرهنگی شهرستان استهبان بازدید کردند
تصویر جاذبه‌های گردشگری استهبان و بازدید 20 هزار مسافر نوروزی

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان استهبان گفت: بیش از 20 هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان استهبان بازدید کردند.

مسعود عباسپور با اشاره به اینکه در هشتمین ماه فروردین سال 1403 روزانه به‌طور متوسط 2 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان بازدید می‌کنند، اظهار داشت: در کنار جاذبه‌ها و مکان‌های پرتردد مسافران نورزی 8 غرفه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و سیاه چادر عشایری برپا شده است که خوشبختانه مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان استهبان افزود: در خانه تاریخی مقدس در شهر استهبان نیز نمایش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی شهرستان راداریم که مسافران نوروزی می‌توانند به‌صورت کارگاهی محصولات دست‌ساز هنرمندان را ببینند.

عباس پور بابیان اینکه طبق آمارهای ارائه‌ شده حدود هزار و 500 نفر شب اقامت در این شهرستان ثبت‌ شده است، گفت: استقبال مسافران نوروزی از برنامه‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان استهبان بسیار گسترده و کم‌ نظیر است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای برنامه نوروز گاه، بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی، پخت غذاهای محلی و عرضه تولیدات، صنایع‌دستی و محصولات لبنی عشایر از جمله فعالیت‌های رفاهی و سیاحتی این اداره کل برای برای مسافران نوروزی بوده است.

624763