تردد ۱۲ میلیون دستگاه خودرو‌ در جاده‌های استان قزوین

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: دستگاه‌های تردد شمار از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان پنجمین روز از سال جدید عبور و مرور ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۹۵ خودرو را در این استان ثبت کرده اند.
تصویر تردد ۱۲ میلیون دستگاه خودرو‌ در جاده‌های استان قزوین

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: دستگاه‌های تردد شمار از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان پنجمین روز از سال جدید عبور و مرور ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۹۵ خودرو را در این استان ثبت کرده اند.

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین با اشاره به نصب ۴۰ دستگاه سامانه تردد شمار در سطح راه‌های اصلی، بزرگراه و آزادراهی این استان، خاطرنشان کرد: سال گذشته و تا پایان پنجمین روز از سال ۱۰ میلیون ۹۴۹ هزار و ۹۸ دستگاه خودرو از مسیر‌های ارتباطی استان تردد داشتند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های تردد شمار استان همچنین روز گذشته یکشنبه تردد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۶۱ دستگاه خودرو را ثبت کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

حق لطفی به جا به جایی مسافران نوروزی استان از طریق پایانه‌های حمل مسافر هم اشاره کرد و یادآور شد: از ۲۵ اسفنده ماه گذشته تا پایان پنجم فروردین ماه ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۵ هزار و ۷۰۵ مسافر توسط ناوگان اتوبوس و سواری در پایانه‌های مسافربری استان به اقصی نقاط کشور جا به جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه با اشاره به آغاز دور دوم سفر‌های نوروزی، یادآور شد: با توجه به اینکه در فصل بهار قرار داریم و با توجه به وضعیت هواشناسی و بارش‌هایی که تاکنون به وقوع پیوسته و بارندگی‌های پیش رو، به رانندگان توصیه می‌کنیم تا از هرگونه عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد خودداری کنند و در طول سفر ضمن رعایت مقررات رانندگی و حفظ فاصله طولی، در صورت خستگی و خواب آلودگی بلافاصله در اولین توقفگاه و مجتمع‌های خدمات رفاهی توقف کرده و پس از استراحت و رفع خستگی، ادامه مسیر دهند.

منبع: پرسون

624699