رییس سازمان سینمایی:

سینمای ایران در سال 1403 می‌تواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: معتقدم با شرایط فعلی و فیلم‌هایی که در سال جاری در نوبت اکران قرار دارند، سینما می‌تواند باز هم بیش از ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد و این به معنای رونق سینما و امنیت شغلی اهالی محترم سینما است.
تصویر سینمای ایران در سال 1403 می‌تواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه به دلیل تقارن ایام شب‌های قدر با نوروز رکوردهای جدید اکران، پس از این شب‌ها خواهد بود، تاکید کرد: اکران واقعیِ عید پس از شب‌های قدر آغاز می‌شود.

محمد خزاعی با اشاره به پیش‌بینی‌اش از وضعیت سینما در سال ۱۴۰۳، گفت: همانطور که در اکران نوروزی امسال مشاهده می‌کنید،‌ وضعیت فروش سینماها قابل توجه است و فیلمی مانند «تمساح خونی» توانسته همه رکوردهای سال‌های اخیر سینمای ایران در میزان فروش را جابه‌جا کند. این نشان می‌دهد سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ می‌تواند با فروش بسیار خوب، مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

او درباره اکران نوروزی سینماها، تاکید کرد: البته با توجه به قرارگیری شب‌های قدرو ایام شهادت حضرت علی‌(ع) در نوروز، طبیعتا انتظار داریم بعد از این ایام شرایط بهتری برای اکران نوروزی رقم بخورد. با توجه به این موضوع، شاید وضیت اکران از سال قبل بهتر باشد،‌ اما در مجموع ممکن است به دلیلی که ذکر کردم رکوردهای جدید اکران، پس از این شب‌ها باشد و در واقع اکران واقعیِ عید پس از شب‌های قدر آغاز می‌شود.

او افزود: معتقدم با شرایط فعلی و فیلم‌هایی که در سال جاری در نوبت اکران قرار دارند، سینما می‌تواند باز هم بیش از ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد و این به معنای رونق سینما و امنیت شغلی اهالی محترم سینما است.

خزاعی درباره اکران شبانه سینماها در ایام ماه مبارک رمضان،‌ توضیح داد: طبق مذاکراتی که با اداره اماکن و سایر نهادهای مسئول داشته‌ایم، مشکل اکران تا ساعت ۲ بامداد برطرف شده است؛‌ بنابراین سینماها در ایام ماه رمضان مجاز هستند که اکران فیلم‌ها را تا ساعت ۲ بامداد ادامه دهند.

رئیس سازمان سینمایی کشور درباره مهم‌ترین اقدامات سال گذشته سینمای ایران نیز توضیح داد: تصور می‌کنم علاوه بر فروش قابل توجه سینما که توانست فضا را نسبت به آنچه که در ۱۴۰۱ رخ داده بود بشکند، تجهیز سینماها از مهم‌ترین اتفاقاتی است که باید به آن اشاره کرد. سینمای ایران در سال‌های گذشته تجهیز قابل توجهی نشده بود، اما در این دوره اهتمام جدی به تجهیز سینماها داشتیم.

او ادامه داد: علاوه بر این، ساخت سینماها روند قابل توجهی را طی می‌کند؛ چنانچه در سال گذشته توانستیم تعداد سینماهای کشور را به ۳۸۲ و تعداد سالن‌های سینما را به ۸۳۵ سالن افزایش دهیم و این روند در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهد داشت تا بتوانیم در پایان دولت مردمی به ۹۰۰ سالن سینما برسیم. البته تلاش خواهیم کرد تعداد سینماها به ۱۰۰۰ عدد برسد.

خزاعی همچنین درباره روند تولیدات در سینمای ایران، بیان کرد: سال ۱۴۰۱ را باید سخت‌ترین سال سینمای ایران در حوزه تولید دانست که البته این حوزه به امنیت شغلی سینماگران و اکران سینماها نیز وابستگی زیادی دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید ما از طریق موسسات سازمان سینمایی سعی کردیم وضعیت تولید سینمای ایران را بهبود ببخشیم، اگرچه معتقدیم سینمای ایران باید به سمت تولید آثار خصوصی پیش برود، اما با توجه به فضای سال قبل و سال ماقبل از آن، راه دیگری وجود نداشت و ما توانستیم از طریق موسسات سازمان سینمایی تولید را پیگیری کنیم.

او افزود: خدا را شاکریم که در زمینه تولید،‌ آثار با کیفیتی را شاهد بودیم. همانطور که در جشنواره ۱۴۰۲ مشاهده کردید، ما چندین فیلم بیوگرافی (زندگی‌نامه) از شهدای ایران داشتیم که می‌تواند یکی از پایه‌های جذب مخاطب و البته فرهنگسازی از طریق سینما محسوب شود.

معاون وزیر ارشاد در پایان درباره تولیدات سازمان سینمایی در سال ۱۴۰۳ یادآور شد: امسال نیز تولیدات پیگیری خواهد شد. ما اصرار داریم که بتوانیم در حوزه فیلم‌های قهرمان‌محور و فیلم‌هایی که شاید بخش خصوصی کمتر به آن وارد می‌شود،‌ تولیدات با کیفیتی از طریق سینماگران شاخص رقم بزنیم تا در جشنواره ۱۴۰۳ رونمایی شود.

منبع: جماران

624575