جامعه توان افزایش مالیات را ندارد

عضو کمیسیون برنامه وبودجه گفت:حقوق کارکنان نه دست مجلس و نه دولت است چون در بودجه کل کشور،ظرفی از منابع محدود وجود دارد که از فروش نفت بدست می آید.
تصویر جامعه توان افزایش مالیات را ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه و منتخب دوره دوازدهم درخصوص حل مشکلات مردم با اشاره به ظرفیت محدود منابع کشور افزود: بیشترین درآمد کشور از فروش نفت است که محدوده مشخصی از تولید وصادرات دارد ، درحوزه کسب مالیات برای تامین منابع نیز جامعه بیش از این ظرفیت افزایش ضریب های مالیاتی را ندارد لذا تنها راه، افزایش تولید است تا از محل آن بتوانیم منابع را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد:در حوزه اقتصاد و معیشت که بیشتر محل بحث مردم است روند مجلس آینده باید به سمت مردمی سازی اقتصاد و نقش آفرینی آنان باشد ومقداری از مدل های مرسوم رایج که نتوانسته نسخه شفا بخشی برای اقتصاد باشد فاصله گرفت.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه د رخصوص فشار اقتصادی سال آینده به مردم گفت: تحلیلم این است سال آینده تورم زیر 30 درصد را خواهیم داشت چون بسیاری از عوامل تورم زا طی دو الی سه سال اخیر مهار شده و فقط دولت باید بحث تولید وتسهیلات تولید را جدی بگیرد تا تورم سمت عرضه نداشته باشیم چون تورم سمت تقاضا درحال مدیریت شدن است.

وی متذکر شد:اگر دولت تسهیلات سرمایه در گردش وسرمایه ثابت بخش تولید را ،که رقم خوبی در بودجه سال آینده برای آن مشخص شده، محقق کند بر آوردم این است سال آینده شیب نزولی مشکلات اقتصادی را خواهیم داشت.

منبع: اقتصاد۱۰۰

614167