امیرعبداللهیان:

پایان‌دادن به جنایات در غزه وظیفه همه کشورهای مسلمان است

وزیر خارجه ایران در پیامی به همتایان خود در کشورهای اسلامی خواستار برداشتن گام عملی به سوی صلح و تامین حقوق پایمال‌شده مردم فلسطین شد.
تصویر پایان‌دادن به جنایات در غزه وظیفه همه کشورهای مسلمان است

به گزارش سایت خبری پرسون، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، پیام‌های تبریک به وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی ارسال کرد.

دیپلمات عالی‌رتبه ایران در این پیام به اوضاع غزه اشاره کرد و نوشت: «امسال در شرایطی به استقبال میهمانی خدا می‌رویم که متاسفانه بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ترین جنایات و نسل‌کشی‌های تاریخ خود است. فاجعه انسانی که این روزها در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته، جلوه‌ای دیگر از تضییع تاریخی حقوق ملت مظلوم فلسطین و اعمال صریح زور علیه صاحبان اصلی سرزمین اشغال شده توسط رژیم نامشروع صهیونیستی است».

امیرعبداللهیان در ادامه نوشت: «این روزها نه تنها زنان و مردان بی‌گناه و کودکان بی‌پناه معصوم فلسطینی از سوی این جانیان به خاک و خون کشیده می‌شوند، بلکه بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و امدادی، مساجد و کلیساها نیز از شر این رژیم در امان نیستند و اقدامات صهیونیست‌ها را می‌توان نقض بدیهی‌ترین مبانی حقوق انسانی و مصداق آشکار جنایت علیه بشریت، نسل کشی و پاکسازی قومی دانست».

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «در این برهه تاریخی وظیفه همه کشورهای مسلمان است تا با تمهید زمینه‌های لازم برای برداشتن گامی عملی، به سوی صلح و تامین حقوق پایمال شده فلسطینیان قدم برداشته و به این جنایات هولناک پایان بخشند».

او همچنین ابراز امیدواری کرد که «در این ماه پر خیر و برکت، بیش از پیش شاهد تحکیم برادری و دوستی میان امت‌های مسلمان، دفاع از مظلومان و برقراری صلح پایدار باشیم».

امیرعبداللهیان در پایان نوشت: «از خداوند متعال استمرار سلامتی و موفقیت آن جناب و شادکامی ملت‌های مسلمان به ویژه آن ملت دوست و برادر را مسئلت می‌نمایم».

منبع: تسنیم

614015