به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا

خوشا به حال آنان که بجای مردن، شهادت را انتخاب کردند

بیست و دوم اسفند روز "بزرگداشت شهدا" و سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران، فرصتی برای یادآوری راز ماندگاری شهدا و نام و راه آنهاست. شهدایی که از جان خود گذشتند و ایثار و از خودگذشتگی را برای ما معنا کردند.
تصویر خوشا به حال آنان که بجای مردن، شهادت را انتخاب کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، بیست و دوم اسفند روز " بزرگداشت شهدا " و سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران ، فرصتی برای یادآوری راز ماندگاری شهدا و نام و راه آنهاست. شهدایی که از جان خود گذشتند و ایثار و از خودگذشتگی را برای ما معنا کردند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهادی است انقلابی که در اجرای فرمان رهبر کبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و در پی موافقت مقام معظم رهبری مبنی بر ادغام سه نهاد انقلابی بنیاد شهید انقلاب اسلامی، سازمان جانبازان انقلاب اسلامی و ستاد رسیدگی به امور آزادگان تأسیس شده است.

اهداف والای این بنیاد: " احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه، زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی و حفظ آثار آنها، تجلیل، تکریم ، صیانت و حمایت از خانواده‌های معظم شاهد و تلاش برای استفاده از امکانات عمومی جامعه و نظام و نیز بهره‌گیری از سرمایه و دارایی بنیاد برای رشد و اعتلای مادی و معنوی خانواده‌های معظم شاهد است."

یکی از نکاتی که باید در "بزرگداشت شهدا" به آن توجه شود، به فرموده رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت "جایگاه شهیدان انقلاب" است؛ زیرا این شهیدان در مسیری به شهادت رسیدند که مانع از هضم شدن ایران و دنیای اسلام در فرهنگ کفر و استکبار شدند و امروز شاهد تاثیرات شگرف آنان در دنیای اسلام هستیم.

امروز خون شهیدان تضمین‌کننده ثبات انقلاب است و آنها هستند که ما را در مسیر انقلاب نگه داشته‌اند و هر زمانی که مقداری احساس سستی می‌کنیم، نام و حرکت و شهادتشان، واسطه ای برای تجدید قوای ملت می‌شود، همان‌گونه که شاهد حرکت سراسری ملت ایران در تشییع شهید سردار سلیمانی، شهید سید رضی موسوی، شهدای حادثه کرمان و دیگر شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت بودیم.

اصلا "خاصیت کشته شدن در راه خدا این است که انسانى جان خود را صرف می‌کند براى یک هدف و مقصد الهى و خداى متعال هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ، حضور او را در ملّت او تداوم می‌بخشد و یاد، فکر و آرمان او زنده می‌ماند." و "اگر این شهادتها نبود، اگر این فداکاری‌ها نبود، این نظام باقی نمیماند و این نهال نظام، مورد تهاجم طوفانهای سخت بود."

"فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِه" آل عمران ۱۷۰

خوشا به سعادتشان آنان که قطعا از راهی که انتخاب کرده اند و مسیری که بدان میرسند خوشحال و شادمانند. ما بنده های وابسته به دنیا باید فکری به حال احوال دل خودمان کنیم .

می گویند برنده‌های واقعی این دنیا آنهایی هستند که وسط این بمیر بمیر، شهید میشوند. کاش یادمان نرود قدم به قدم این خاک، امنیتش، سربلندی و سرافرازی اش، همه و همه مدیون خون شهدایی است که از جان گذشتند تا اهداف والای دین اسلام و ارزشها بماند و کمرنگ نشود. یادمان نرود صندلیهای مسئولیتی که به امانت به ما داده میشود، باید تنها برای اعتلای این آب و خاک حرکت کند و یادمان نرود که قرار است این انقلاب مقدمه ظهور حکومت جهانی مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف گردد.

خوشا آنان که با عزت ز گیتی

بساط خویش برچیدند و رفتند

ز کالاهای این آشفته بازار

شهادت را پسندیدند و رفتند

صفورا ترقی

منبع: افکارنیوز

613816