فضانوردان اماراتی برای ماه رمضان به امارات برمی‌گردند

جدیدترین فضانوردان امارات متحده عربی با نزدیک شدن به ماه رمضان منتظر دیدارهای خانوادگی هستند.
تصویر فضانوردان اماراتی برای ماه رمضان به امارات برمی‌گردند

به گزارش سایت خبری پرسون، نورا المتروشی(Nora AlMatrooshi) و محمد المولی(Mohammad AlMulla)، فضانوردان آژانس فضایی امارات متحده عربی، روز سه‌شنبه(۵ مارس/۱۵اسفند) به همراه ۱۰ فضانورد ناسا در مراسمی در نزدیکی مرکز فضایی جانسون در هیوستون از آموزش‌های اولیه فارغ‌التحصیل شدند.

به نقل از اسپیس، در ۲.۵ سال اخیر، دو فضانورد امارات متحده عربی به سراسر جهان سفر کرده‌اند تا در مورد مهارت‌های اساسی مانند راه رفتن فضایی، خلبانی جت‌های T-۳۸ و انجام کار در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) و برنامه آرتمیس برای ارسال فضانوردان به ماه، مواردی بیاموزند. آنها به تازگی درباره برنامه‌های خود برای ماه رمضان صحبت کرده‌اند.

در مراسم فارغ التحصیلی المتروشی، گروه بزرگی از خانواده او از امارات به ایالات متحده پرواز کردند تا او را ببینند. خواهر او نیز از تورنتو، کانادا آمده بود، که تنها چند ساعت پرواز تا هیوستون دارد.

المتروشی در پاسخ به این سوال که آیا برای ماه رمضان به امارات برمی‌گردد، پاسخ داد که به زودی بازخواهد گشت. او افزود: می‌دانم که مادربزرگم منتظر بازگشت من است و من بی‌صبرانه منتظرم تا تجربیاتم را در اینجا با بقیه خانواده‌ام به اشتراک بگذارم.

المولی گفت که با آغاز ماه رمضان به امارات بازخواهد گشت. او در این گزارش گفت: بیش از دو سال است که دور بودم، اما همه حمایت‌ها را از آنها دریافت کردم.

وی افزود: فکر می‌کنم زمان خوبی برای بازگشت و گذراندن وقت با خانواده‌ها است. دلم برای غذای مادرم تنگ شده بود. دلم برای دوستان و همکارانم هم تنگ شده و دلم برای پرواز تنگ شده است. هر روز چیز جدیدی در دبی وجود دارد.

سالانه مسلمانان این ماه را روزه می‌گیرند اما سال گذشته، اولین فضانورد امارات که برای مدتی طولانی در ایستگاه فضایی سکونت داشت به خبرنگاران گفت که باید عملیات ایستگاه فضایی بین المللی را در اولویت قرار دهد. پرواز نیم ساله سلطان النیادی در ماه رمضان ادامه یافت.

النیادی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد مسافران مسلمان گفت: ما در واقع مجاز هستیم که غذای کافی بخوریم و از تشدید کمبود غذا یا تغذیه یا کم آبی جلوگیری کنیم. او تاکید کرد که در مدار فعالیت‌ها باید طوری تنظیم شوند که ماموریت به خطر نیافتد یا سرنشینان در معرض خطر قرار نگیرند.

اولین فضانورد مسلمانی که به فضا رفت، شاهزاده سلطان بن سلمان آل سعود عربستان سعودی بود که به طور تصادفی در اواخر ماه مبارک در ۱۷ ژوئن سال ۱۹۸۵ دv یک ماموریت یک هفته‌ای با شاتل فضایی STS-51G وارد مدار شد. او قبل از پرتاب روزه گرفت و در فضا افطار کرد.

منبع: ایسنا

613580