بزرگترین نیروگاه هسته‌ای در اروپا موضوع گفتگوی پوتین و گروسی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در مورد نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که در جریان جنگ اوکراین تحت کنترل مسکو قرار گرفت، گفتگو کردند.
تصویر بزرگترین نیروگاه هسته‌ای در اروپا موضوع گفتگوی پوتین و گروسی

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از تاس، پوتین امروز چهارشنبه در جریان این دیدار در مسکو، اعلام کرد که روسیه به همکاری فعال با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور روسیه در اینباره تصریح کرد: روسیه به همکاری در بسیاری از حوزه‌ها ادامه می‌دهد. ما در میان رهبران مسلم در این حوزه باقی می‌مانیم.

وی همچنین اضافه کرد: ما نه تنها بخش انرژی هسته‌ای را به فعالیت وا می‌داریم، بلکه این بخش را توسعه داده و آن را نوعی انرژی خالص از نظر زیست محیطی می‌دانیم. هر کاری انجام می‌دهیم تا امنیت در تاسیسات هسته‌ای افزایش یابد.

اظهار نظر پوتین در مورد افزایش ایمنی و امنیت در تاسیسات هسته‌ای در حالی است که محور اصلی سفر گروسی به روسیه گفتگو در مورد نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا است که از اوایل جنگ اوکراین در کنترل مسکو قرار گرفته است.

با استقرار نیروهای روسیه در این نیروگاه، هر از گاهی درگیری‌هایی بین آنها و نیروهای اوکراینی شکل گرفته که امنیت این تاسیسات را به خطر انداخته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چندین بار در مورد امنیت زاپوریژیا به عنوان بزرگترین نیروگاه هسته‌ای در اروپا هشدار داده است.

منبع: تسنیم

613011