اسلامی:

حضور مردم در انتخابات اقتدارآفرین و نماد عینی قدرت ملی است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که در ۱۱ اسفند باید عناصر و نیروهایی را انتخاب کنیم که به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام مومن باشند و خلاقانه و مدبرانه با راه‌حل‌های کارآمد و سازگار با اهداف ملی کمک کنند مشکلات کشور برطرف و موانع از پیش رو برداشته شود تا کشور مسیر خود را قاطعانه‌تر و سریع‌تر طی کند.
تصویر حضور مردم در انتخابات اقتدارآفرین و نماد عینی قدرت ملی است

به گزارش سایت خبری پرسون، «محمد اسلامی» با اشاره به انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند و تاثیر مشارکت حداکثری در این انتخابات بر اقتدار ملی و منطقه‌ای و پیشبرد منافع ملی کشور با دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری، گفت: لطف الهی همیشه شامل حال ملت ایران بوده است که در صحنه‌های گوناگون توانسته‌اند با حضور هوشمندانه و آگاهانه خود برگ زرینی برای تاریخ کشور ایجاد و ثبت کنند. نکته بارز و اساسی پس از انقلاب در ۴۵ سال گذشته این است که در همه عرصه‌هایی که ملت حضور بهنگام پیدا کردند، موفقیت‌های ژرف به یادگار گذاشتند. کشور ما از بدو پیروزی انقلاب تا کنون همواره مسیری را انتخاب کرده که استکبار آن را نمی‌خواهد و تصمیم ملت ایران را نمی‌پسندد.

وی ادامه داد: اگر که بر ملت ایران سخت گذشته و هزینه داده و شهدای بسیار والامقامی را تقدیم کرده است، اما روی حرف خود ایستاده و آن حرف این است که زیر بار سلطه نمی‌رود و سرنوشت خود را خودش رقم زده و می‌زند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در سالیان گذشته به ویژه در زمان‌هایی که مربوط به مردم و حضورشان در صحنه می‌شود، دشمن با یک جدول سیاه‌نمایی شروع می‌کند دستاوردهای انقلاب را ناچیز شمردن و به گونه‌ای در اذهان این گونه القا می‌کند که این مسیر بی‌سرانجام است، افزود: اما حقیقت متفاوت است، زیرا بنیان‌های اقتدار کشور را مردم با مشارکتی که در صحنه‌های گوناگون از خود نشان دادند، ساختند.

اسلامی ادامه داد: ممکن است با فراز و نشیب‌هایی که در این سال‌ها داشتیم، کاستی‌هایی داشته باشیم، اما اصل مساله این است که خودمان انتخاب کردیم و برای بهبود اوضاع خودمان باید تلاش کنیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: فرصت‌های اقتدارآفرینی که برای کشور به وجود آمده، در مردم و نقش جوانان ارزشمند ریشه دارد. پایه توسعه علم و فناوری که بنیان‌های مرصوص قدرت را برای کشور ایجاد می‌کند مردم هستند. نمونه بارز توسعه علم و فناوری صنعت هسته‌ای است که تحت تحریم که نه، تحت تعقیب و پیگیری‌های سنگینی دشمنان است که مبادا کالا، ابزار و دانشی به دست صنعت هسته‌ای کشور برسد. همه‌گونه کشور را محاصره کردند که اجازه ندهند صنعت هسته‌ای پیشرفت کند و هم‌چنین با مزاحمت‌های سیاسی و حقوقی که برایش ایجاد کردند، اما به لطف الهی صنعت هسته‌ای امروز در یک تراز جهانی قرار گرفته است و این مرهون نقش‌آفرینی جوانان متعهد و دانشمند است که توانستند کشور را به این اقتدار برسانند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال جاری که صنعت هسته‌ای را آبروی ملی نام‌گذاری کردند، اظهار کرد: این آبروی ملی برای تلاش مردم و جوانان این مرز و بوم است که توانستند با این همه دشمنی مقابله کنند و سست نبودند و مستحکم بودند و توانسند مسیر خود را خوب ادامه دهند و ظرفیت‌سازی کنند و قابلیت‌های اقتدارآفرین ایجاد کنند به شکلی که امروز دوست و دشمن به این قابلیت اذعان دارند. این را باید قدر بدانیم و بدانیم که دشمنان فقط به دنبال غارت‌گری و ایجاد ناامیدی در جوانان هستند. دشمنان دنبال این هستند که فرصت‌های جوانان ما را بگیرند و از سرمایه آنها خودشان برای پیشرفت استفاده کنند، چرا که علوم و فنون پیشرفته، اقتدارآفرین است. امروز کشور در حوزه‌های گوناگون علوم و فنون پیشرفته از جمله در صنعت هسته‌ای، هوافضا، علوم و فنون نوین در حوزه فناوری اطلاعات و فناوری زیستی قدرت آفرین است و این حوزه‌ها صنایع نوین و دانش بنیان را ایجاد می‌کنند. باید بدانیم که این علوم، ارزش افزوده دارند و دشمنان نمی‌خواهند که ما به این ظرفیت‌ها دست پیدا کنیم.

اسلامی تاکید کرد، باید این دستاوردها را قدر بدانیم و با حضور در صحنه انتخابات در ۱۱ اسفند عناصر و نیروهایی را انتخاب کنیم که به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام مومن باشند. به علاوه خلاقانه و مدبرانه با راه‌حل‌های کارآمد و سازگار با اهداف ملی کمک کنند، مشکلات کشور برطرف شود و موانع را از پیش رو بردارند تا کشور مسیر خود را قاطعانه‌تر و سریع‌تر طی کند.

وی گفت: هر زمان که تبلیغات سنگینی به طور تهاجمی توسط بیگانگان آغاز می‌شود و امر و نهی می‌کنند که مثلا در انتخابات شرکت نکنید برای این است که آنها از حضور و مشارکت مردم در صحنه ناراحت می‌شوند چون حضور مردم اقتدارآفرین و نماد عینی قدرت ملی است و آنها این را برنمی‌تابند و سعی می‌کنند با القاء نظرات خود و دروغ‌پردازی‌های سنگین و تهاجمی بگویند که حضور مردم در انتخابات تاثیری در سرنوشت‌شان ندارد، در حالی که این حرف برعکس است، مردم با حضور حداکثری خود نشان می‌دهند برای خود و سرنوشت کشور و کل جامعه ارزش و اهمیت قائل هستند و این چیزی است که دشمن به عنوان یک جلوه قدرت‌مند از اقتدار نمی‌تواند ببیند و سعی دارد مردم را مایوس کند؛ اما به لطف الهی مردم به ندای رهبر انقلاب لبیک می‌گویند و در ۱۱ اسفند با حضور پرشور خود یک انتخاب هوشمندانه و کارساز را انجام می‌دهند تا برگ زرین دیگری از نقش‌آفرینی خود را در تاریخ انقلاب اسلامی به اثبات برسانند.

منبع: ایسنا

611947