نقش ویژه دستگاه احراز هویت در رای گیری انتخابات

رئیس کمیته آموزش و پژوهش انتخابات خراسان رضوی گفت: در انتخابات پیش رو با توجه به عدم مهر خوردن شناسنامه، دستگاه‌های احراز هویت نقش پررنگ‌تری در احراز هویت و جلوگیری از تخلفات دارند.
تصویر نقش ویژه دستگاه احراز هویت در رای گیری انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اصغری در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی، اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز مشکل در روز انتخابات، دستگاه‌های احراز هویت به صورت چند لایه طراحی شده‌اند تا در صورت قطع یک راه ارتباطی، از راه دیگر ارتباط برقرار شود.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی برای عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات از چند وقت گذشته آغاز شده است و کمیته آموزش و پژوهش تمام تلاش خود را برای انتقال صحیح موارد به آن‌ها به کار گرفته است.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش انتخابات خاطرنشان کرد: در این دوره، آموزش‌ها از معاونت سیاسی به کمیته آموزش و پژوهش انتقال پیدا کرده و مخاطبان در سطوح مختلف دسته‌بندی شده‌اند.

اصغری با اشاره به هماهنگی کامل بین حوزه‌های اجرا، نظارت و بازرسی، گفت: آموزش‌ها به صورت مشترک برای همه عوامل برگزاری انتخابات ارائه شده است تا در روز انتخابات با یکدیگر هماهنگ باشند.

مدیر کل برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استان خراسان رضوی از شبیه‌سازی کل فرایند انتخابات به عنوان یک کار متمایز کننده در این دوره یاد کرد و گفت: این کار باعث آشنایی عوامل برگزاری با تمام نکات و تخلفات احتمالی و نحوه برخورد با آنها شده است.

وی همچنین از ارائه فیلم‌های آموزشی به صورت ویدیویی و در نظر گرفتن میز هدایت در شعب برای رفع مشکلات احتمالی خبر داد.

اصغری در خصوص آرای مشابه دو نامزد با اسم یکسان، گفت: در این صورت، آرای آنها به نسبت آرای دیگر نامزدها بین آنها تقسیم می‌شود.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش انتخابات خراسان رضوی در پایان با اشاره به الکترونیکی بودن بخش احراز هویت در انتخابات، گفت: این بخش به هیچ وجه به اینترنت وابسته نیست و با قطع اینترنت خللی به برنامه انتخابات وارد نخواهد شد.

گفتنی است، در این دوره از انتخابات، 4 هزار و 601 شعبه اخذ رای در خراسان رضوی پیش‌بینی شده است. 1024 کاندیدا برای مجلس شورای اسلامی و 8 کاندیدا برای خبرگان در خراسان رضوی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

منبع: تسنیم

611260