اگر تفکر دفاع مقدس، حاکم باشد از این شرایط سخت عبور خواهیم کرد

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: مسئولیت ما در حوزه اقتصاد بسیار سنگین است و چنانچه تفکر دفاع مقدس تفکر حاکم باشد از این شرایط سخت عبور خواهیم کرد.
تصویر اگر تفکر دفاع مقدس، حاکم باشد از این شرایط سخت عبور خواهیم کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد باقر آقا علیخانی امروز ۲۶ بهمن ماه در جلسه ستاد تسهیل لرستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت ما در حوزه اقتصاد بسیار سنگین است و چنانچه تفکر دفاع مقدس تفکر حاکم باشد از این شرایط سخت عبور خواهیم کرد چرا که هیچ شرایطی سخت‌تر از دوران جنگ تحمیلی در کشور نداشتیم.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: هدف از تعریف اقتصاد مقاومتی و تبیین آن یعنی پتانسیل‌ها و مزیت‌های مطلق جامعه را به سمت سرمایه‌گذاری و مزیت‌های نسبی را به سمت مزیت‌های مطلق هدایت کنیم.

آقا علیخانی اضافه کرد: ستاد تسهیل کشور می‌تواند حتی از قانونی که صراحت نداشته باشد عبور کند و با سیستم‌های نظارتی توافق کردیم و دستگاهی که مصوبه ستاد تسهیل دارد نباید آن را مواخذه کرد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل قانون است و در همه حوزه‌های تولید می‌تواند ورود کند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: بسیاری از واحدها با تغییرات تکنولوژی دوام ندارند و ضرورت دارد خود را به روز کنند.

آقا علیخانی با بیان اینکه زمانی مزیت ما انرژی بوده، عنوان کرد: هدایت سرمایه‌گذاری به عهده مدیران دولتی است و باید بهره‌وری انرژی را مورد توجه قرار دهیم چرا که مشکل عمده ما مصرف بالای انرژی است.

وی با بیان اینکه چنانچه مصرف انرژی ۱۵ درصدی را به ۴ درصد برسانیم مشکلات عمده‌ کشور برطرف می‌شود، تاکید کرد: تلاش کنیم بهره‌وری‌های حوزه اقتصاد را افزایش دهیم و در این راه به بازسازی واحدهای تولیدی نیاز داریم.

آقا علیخانی گفت: اگر بخواهیم استان در ستاد تسهیل کشور موفق شود باید مصوباتی را که در نظر گرفته شده اجرایی کنیم و هر مصوبه‌ای را که نمی‌توانیم در استان اجرایی کنیم انجام آن را به ستاد تسهیل کشور بسپاریم تا آن را تعیین تکلیف کند.

منبع: ایسنا

600355