ایجاد بانک اطلاعاتی مواد شیمیایی خطرناک در تهران

سرپرست معاونت پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برنامه‌ریزی برای تشکیل بانک اطلاعاتی مواد شیمیایی خطرناک در تهران خبر داد.
تصویر ایجاد بانک اطلاعاتی مواد شیمیایی خطرناک در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، سید علی شریفی، درباره اقدامات انجام شده از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران برای ارتقاء ایمنی و ساماندهی مواد شیمیایی در سطح شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع مواد شیمیایی خطرناک در سطح شهر تهران، تاکنون جلسات مختلفی با حضور نمایندگانی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، شرکت ساماندهی صنایع و شاغل شهر تهران، اتحادیه مواد شیمیایی، کمیسیون بازرسی اتحادیه مواد شیمیایی و ... در محل سالن فرماندهی این سازمان برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در این جلسه معضلات و مشکلات ناشی از وجود مواد شیمیایی و فروشندگان این مواد مورد بحث قرار گرفت، گفت: همچنین نمایندگان صنوف نیز نیز دغدغه‌ها و همچنین پیشنهادات خود را ارائه کردند.

سرپرست معاونت پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها درمورد مواد شیمیایی، نبود بانک اطلاعاتی جامع در خصوص مواد شیمیایی موجود در بازار ناصر خسرو و دیگر مراکز فروش این مواد است، گفت: این موضوع یکی از دلایلی است که در عملیات‌های آتش‌نشانی و ... موجب پیشروی کند نیرو‌های عملیاتی می‌شود. همچنین وضعیت جانی آنان را نیز به مخاطره می‌اندازد. در همین راستا نیز تاکید شد که باید چنین بانکی تشکیل شود.

شریفی با بیان اینکه یکی از طرح‌های مورد انتقال کامل مواد شیمیایی فروشان منطقه ۱۲ به بازار کیمیا است، گفت: در نهایت مقرر شد که تمامی مکاتبات و مستندات شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر و همچنین اتحادیه مواد شیمیایی فروشان در این خصوص را در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گذاشته و ماتریس شرح خدمات مواد شیمیایی ایجاد شود. همچنین تاکید شد تا سازمان‌های ذی‌مدخل تمامی اطلاعات در خصوص این مواد را برای تهیه بانک اطلاعاتی مواد خطرناک، به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ارسال کنند تا این بانک اطلاعاتی تکمیل شود.

منبع: فرارو

599699