با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در بیمارستان ایرانیان مشهد:

اولین تست روش درمانی ناتوانی جنسی با استفاده از فرآورده‌های سلولهای بنیادی و طب بازساختی

اولین اقدام به درمان ناتوانی جنسی با بهره گیری از ترشحات سلولهای بنیادی و مشتقات آن به روش طب بازساختی در کشور در بیمارستان ارولوژی ایرانیان مشهد مقدس انجام شد.
تصویر اولین تست روش درمانی ناتوانی جنسی با استفاده از فرآورده‌های سلولهای بنیادی و طب بازساختی

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر دارابی محبوب استاد تمام اورلوژی در جلسه ای با اصحاب رسانه اظهار کرد: روش درمان با استفاده از مشتقات سلولهای بنیادی و به روش بازساختی برای اولین بار در ایران، بر روی سه بیمار انجام شد.

وی با اشاره به بیماری صعب العلاج peyronie disease در دسته بیماری مردان عنوان کرد: در حال حاضر با دستیابی به روش درمان با استفاده از مشتقات سلول های بنیادی و طب بازساختی تلاش داریم تا در فاز اول این مدل درمان را بر روی سه بیمار داوطلب انجام داده و نتایج آن را به دست بیاوریم.

مدیر گروه ارولوژی خراسان رضوی با بیان اینکه در تمامی زمان درمان بر روی بیماران نظارت دقیق و تحقیقی وجود دارد گفت: در صورت پاسخ مثبت بیماری به نوع درمان، میتوانیم خود را سومین کشوری نامگذاری کنیم که به این روش درمان دست پیدا کرده است.

دارابی با اشاره به اینکه با بیمه ها در راستای زیرپوشش قرار دادن این نوع درمان وارد مذاکره خواهیم شد گفت: در حال حاضر هزینه تمام شده برای این نوع درمان بین 12 تا 14 میلیون تومان می باشد. وی تصریح کرد: در حال حاضر کلان منطقه های علوم پزشکی کشور با بهره گیری از روش درمان به سوی توسعه زیرساخت های علوم و فناوری سلولهای بنیادی در کشور گام برداشته و ظرفیت خود را گسترش میدهند.

در ادامه این نشست دکتر حمیدرضا رحیمی دانشیار پزشکی مولکولی و سلولهای بنیادی ابداع کننده این نوع روش درمان اظهار داشت: سلول‌های بنیادی و فرآورده های مشتق آن توانایی بازسازی اندام ها، ارگان ها و بافت های آسیب دیده را در بدن دارند بنابراین اگر بدانیم کدام قسمت بدن انسان آسیب دیده و نیاز به ترمیم دارد می توان با استفاده از فرآورده های مشتق سلولهای بنیادی نسبت به بازسازی آن اقدام کرد.

رحیمی با بیان اینکه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهدمقدس توانستیم به روش درمانی با بهره گیری از علم طب بازساختی دست پیدا کنیم گفت: با استفاده از تجربه اعضای هئیت علمی دانشگاه که اکثر آنها در بیمارستان فوق تخصصی اورولوژی ایرانیان مشغول به فعالیت هستند تصمیم گرفتیم تا درمان یکی از بیماری های صعب العلاج دنیا را اغاز کنیم.

وی عنوان کرد: این نوع درمان در کشور تاکنون صورت نگرفته و ما در مشهد مقدس برای اولین بار از این روش استفاده کرده ایم؛ با تحقیقات صورت گرفته قطعا پاسخ مناسب از روند درمان دریافت کرده و به زودی با تکمیل تحقیقات و یافته ها می توانیم افراد بیشتری را مورد مداوا قرار دهیم.

رحیمی تصریح کرد: سن جمعیت در حال افزایش است و بیماری های مربوط با کهولت سن پدیدار می‌شود که این موضوع نیز با طب بازساختی می تواند چاره ای داشته باشد.

. وی به تشریح طب بازساختی پرداخت و گفت: برای درمان بیماری های صعب العلاج فقط سلول های بنیادی تاثیرگذار نیستند بلکه در روش جدیدی از درمان ما با استفاده از ترشحات اطراف سلول های بنیادی و فر آورده های مشتق از پلاسما نسبت به درمان بازسازی اندام اسیب دیده اقدام می کنیم.

رحیمی با بیان اینکه یکی از بیماران مورد معالجه از کشورهای همسایه جهت درمان به بیمارستان ایرانیان مراجعه کرده است گفت: امروز سه بیمار با مشکلات پزشکی یکسان در حوزه ناباروری و نقص در آلت تناسلی اولین تزریق خود را انجام داده و ما منتظر میمانیم تا نتایج آن را به صورت دوره های هفته ای، ماهانه و نیم سال مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی

599653