بازدید رایگان از موزه‌های اردبیل به مناسبت روز پدر

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، به مناسبت میلاد امام علی(ع) طرح رایگان بودن بازدید عموم از موزه‌های زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی این استان را اجرا می کند.
تصویر بازدید رایگان از موزه‌های اردبیل به مناسبت روز پدر

به گزارش سایت خبری پرسون، از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ، ۱۷ موزه در حوزه‌های مختلف صنایع دستی، مردم شناسی و باستان شناسی در استان فعال است که ۱۴ مورد آن دولتی ، یک مورد غیردولتی ، یک مورد خصوصی و یکی از موزه‌ها نیز مشارکتی است.

بر اساس این گزارش ، طرح رایگان بودن بازدید عموم، شامل موزه‌های زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل می‌شود و مجموعه جهانی و تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه باستان‌شناسی در شهر اردبیل بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص می‌دهند.

موزه‌های چینی خانه، سنگ و کتابخانه تخصصی بقعه شیخ‌صفی ، مفاخر دینی ، صنایع دستی، تاریخ طبیعی در شهر اردبیل، صارم‌السلطنه شهر نمین ، باستان‌شناسی شهر نیر، باستان‌شناسی خلخال و مشگین‌شهر از موزه‌های مهم و فعال در استان اردبیل است.

استان اردبیل با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، اقتصادی و مذهبی در شمال غرب ایران از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا

597512