ساماندهی امور جوانان با مصوبه مجلس

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا در مجلس سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند تا بخشی از درآمد ارزش افزوده را برای ساماندهی امور جوانان اختصاص دهد.
تصویر ساماندهی امور جوانان با مصوبه مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1403 در بخش درآمدی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز(دوم بهمن ماه) قرار دارد.

وکلای ملت در این جلسه با ردیف‌های (5) و (6) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه سال آینده با اکثریت آرا موافقت کردند.

در ردیف (5) تبصره (6) ماده واحده آمده است؛ کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند با رعایت قوانین مالیاتی، مالیات سالانه مربوط به هر یک از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ‌ماه سال 1403 پرداخت نمایند.

همچنین در ردیف (6) تبصره (6) ماده واحده نیز آمده است؛ سازمان مکلف است بیست و هفت صدم درصد (0.27%) از کل ده درصد (10%) مالیات بر ارزش افزوده را برای ساماندهی امور جوانان و ترویج و تعمیم فعالیت بدنی و همگانی شدن ورزش اختصاص دهد.

لازم به ذکر است که مصوبات نمایندگان در جلسه علنی درباره جزئیات لایحه بودجه سال 1403 برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان و ابلاغ آن از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی دارد.

منبع: تسنیم

597426