بیش از 11 هزار جانباز در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 11 هزار جانباز با میانگین سنی ۶۳ سال در استان وجود دارد.
تصویر بیش از 11 هزار جانباز در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا پارسیان نژاد جمعه شب در همایش فصلی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد و مراکز وابسته در یاسوج افزود: امسال چهار کمیسیون پزشکی در استان برای بررسی درخواست های جانبازان در خصوص ارتقای خدمات پرستاری و درصد جانبازی برگزار شده است.

وی بیان کرد:کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید و ایثارگران استان برای تعیین درصد ناشی از جراحات جنگ ،درگیری در مناطق مختلف با اشرار و گروهک های تروریستی شامل تیروترکش ، موج انفجار ،شیمیایی می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:درخواست این ایثارگران پس از بررسی از سوی کارشناسان استانی و اعزامی از تهران تایید شده است.

وی با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به جانبازان به عنوان یادگاران روزهای سخت مقاومت و خون تاکید کرد: کیفیت بخشی به خدمات رسانی به این ایثارگران از اولویت های دولت سیزدهم است.

پارسیان نژاد تصریح کرد: ۱۱هزار و ۶۰۰ جانباز با میانگین سنی ۶۳ سال در استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: تجهیز بیمارستان اعصاب و روان سلمان در شهر یاسوج به یک دستگاه آمبولانس پس از سال ها انتظار از دیگر خدمات انجام شده برای خدمات رسانی بهتر به جانبازان استان در دولت سیزدهم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۱۰۰ دیدار چهره به چهره با خانواده های شهید و ایثارگر استان در محل سکونت،بیمارستان و اداره های بنیاد شهید برای دریافت درخواست ها و انتظارات آنان انجام گرفته است.

پارسیان نژاد عنوان کرد: استان ۲ هزار شهید تقدیم ایران اسلامی کرده که خانواده یکهزار و ۸۳۹ تن از این شهدا در کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند.

وی با بادآوری این نکته که تنها ۲۰درصد از والدین شهدای استان زنده هستند ،تاکید کرد: ارائه خدمات مطلوب به این خانواده ها از برنامه های جدی دولت است.

پارسیان نژاد عنوان کرد:یک سال گذشته تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی قبور شهدای استان هزینه شده است.

وی با یبان اینکه از ۵۲۴ گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد حدود ۵۰۰ مورد آن ساماندهی شده ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری ساماندهی قبور شهدا به پایان رسد.

منبع: ایرنا

587003