220 هزار قلمه گل محمدی در استان مرکزی تولید شد

رییس اداره جنگل‌کاری و جنگداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از تولید 220 هزار قلمه گل محمدی در استان خبر داد.
تصویر 220 هزار قلمه گل محمدی در استان مرکزی تولید شد

به گزارش سایت خبری پرسون، «سیدحامد هاشمی» گفت: این تعداد قلمه از اواخر اسفندماه تا اردیبهشت ماه سال آتی پس از ریشه زنی به گلدان منتقل می شوند و در اواسط پاییز آینده نیز آماده توزیع خواهد بود.

رییس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اعتبار صرف شده برای تولید این تعداد قلمه را بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دانست و گفت: این اقدام توسط پیمانکار و در شهرستان محلات به عنوان یکی از تعهدات استان پیرو طرح کاشت چهار میلیون اصله نهال در سال ۱۴۰۳ انجام شده است.

هاشمی اضهار کرد: گل محمدی عموما در تابستان گل می دهد و زمان گلدهی آن نیز می تواند متفاوت باشد و به دلیل شرایط آب و هوایی گلدهی این گیاهان معمولا طولانی مدت و در حد ۲ ماه است.

وی با اشاره به اینکه گل محمدی‌ معمولاً به خشکی و گرما مقاوم هستند و در شرایط آب و هوایی گوناگون رشد می‌کنند، افزود: این گل ویژگی‌های دیگری همچون مقاومت به برخی از بیماری‌ها و آفات را دارد که ممکن است بسته به شرایط محیطی و نوع گیاه متفاوت باشد.

منبع: ایرنا

586832