رژیم صهیونیستی بالاخره مسئولیت یک ترور را گردن گرفت

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مسئولیت ترور وسام الحاج، از فرماندهان یگان رضوان را می‌پذیریم.
تصویر رژیم صهیونیستی بالاخره مسئولیت یک ترور را گردن گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه چهاردهم تلویزیون گفت مسئولیت ترور وسام الحاج (الطویل)، از فرماندهان یگان رضوان، وابسته به حزب الله لبنان را، می‌پذیریم.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های عربی، یک پهپاد اسرائیلی به خودروی الطویل در منطقه خربه سالم در جنوب لبنان حمله کرد و این فرمانده ارشد حزب‌الله به همراه یک نفر دیگر شهید شد.

حزب الله روز دوشنبه ویدیویی از یک فرمانده ارشد خود که پیشتر همان روز در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسید، منتشر کرد.

وسام الطویل از فرماندهان نیروی ویژه رضوان حزب الله بود، که در امتداد مرز با فلسطین اشغالی مستقر است.

بر اساس اعلام حزب الله، این ویدیو که تاریخ ندارد، این فرمانده را در میدان در مکان‌های فاش نشده نشان می‌دهد.

الطویل دهه‌ها برای جنبش حزب االله لبنان مبارزه و در بزرگ‌ترین نبردهایش شرکت کرده بود.

وی بلندپایه‌ترین مقام حزب الله است که از زمان آغاز تبادل آتش در امتداد مرز لبنان- فلسطین اشغالی در پی حمله هفتم ماه اکتبر حماس به جنوب اراضی اشغالی به شهادت می‌رسد.

الطویل در جنگ تابستان سال ۲۰۰۶ با رژیم صهیونیستی نقش موثری داشت و در جنگ داخلی سوریه نیز مبارزه کرده بود، جایی که وی مسئول هماهنگی بین حزب الله لبنان و ارتش سوریه در نبرد علیه داعش بود.

دوازدهم ژوئیه ۲۰۰۶ الطویل عضو یک واحد ویژه حزب الله بود که به داخل فلسطین اشغالی نفوذ کرد، دو نظامی صهیونیست را به اسارت گرفت و شماری دیگر را هلاکت رساند.

سال‌ها بعد زمانی که حزب الله در سال ۲۰۱۳ به جنگ در سوریه پیوست و در کنار نیروهای دولتی سوری جنگید، الطویل یکی از دستیاران نزدیک مصطفی بدرالدین فرمانده ارشد حزب الله در آنجا بود که سال ۲۰۱۶ به شهادت رسید.

منبع: صدا و سیما

575538