نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

هلال احمر جمعیتی مهرورز است که وظیفه کاهش آلام و رنج مردم را بر عهده دارد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمرگفت: هلال احمر جمعیتی مهرورز است که وظیفه کاهش آلام و رنج مردم را بر عهده دارد. بعد از جنگ همیشه در تمام حوادث حاضر بوده و امروز اگر امکانش فراهم شود، در غزه نیز حضور پیدا خواهند کرد.
تصویر هلال احمر جمعیتی مهرورز است که وظیفه کاهش آلام و رنج مردم را بر عهده دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام عبدالحسین معزی، دوشنبه ۱۸ دی ماه در مراسم اختتامیه دومین هفته فرهنگی خمین که با عنوان «بر آستان آفتاب» در سالن همایش‌های بیت امام راحل در خمین برگزار شد، اظهار کرد: نگاه به حضرت امام، شنیدن سخنان ایشان و حضور در محضر ایشان افتخار بود.

وی با اشاره به ناشناخته بودن امام برای نسل امروز، ادامه داد: اخلاق فردی، اجتماعی، خانوادگی و سیاسی ایشان مسائل مهمی است که باید برای جوانان تبیین شود. روحیه امام لبریز از امید ناشی از ایمان به خدا و عشق عارفانه به خدا بود و اولین و آخرین سخن امام "برای خدا" و نه برای رضایت هیچ فردی بود.

معزی تصریح کرد: امام برای رای و اندیشه مردم ارزش بسیاری قائل بود و تنها به خداوند اتکا و امید داشت. ترس در وجود امام وجود نداشت و عشق امام به خدا این شجاعت را در او ایجاد می‌کرد. امروز نیازمند امید هستیم و جوانان ما باید در زندگی امید پیدا کنند تا بتوانند آینده را بسازند.

وی افزود: امروز به شدت نیازمند امید برای ساختن آینده هستیم. همانگونه که امام با مردم ساده سخن می‌گفت، باید با زبان جوانان امروز و با لحن ساده صحبت کرده و ایستادگی و مقاومت را به آنان انتقال داد.

معزی با اشاره به تاکید امام بر عدم سکوت در قبال حوادث و احساس مسئولیت ایشان نسبت به جامعه و اطرافیان، گفت: امام همواره نسبت به سکوت در برابر مسائل مختلف حساس بودند. امام برای نخستین بار در کشور، موضوع فلسطین را در عاشورای سال ۴۲ در مدرسه فیضیه مطرح کردند و مقام معظم رهبری هم آن را پیگیری کرده و هر ساله راهبرد سیاسی و معرفتی جامعه را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت مسئولیت داشتن و کوشش کردن، اظهار کرد: بدون سعی و کوشش به جایی نخواهیم رسید و در این راه نباید بر کسی غیر از خدا توکل کنیم. با توکل به خدا، جهت گیری ما در سمت خدا ما را به پیروزی خواهد رساند. باید به این مسئله ایمان و باور داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: تفاوت امام، یاران امام و روحانیت با روشنفکران آن دوران در این بود که میان مردم بودند. باید در میان مردم و برای مردم باشیم و با همدلی و زبان خوب و سرشار از مهربانی، مهرورزی کنیم.

وی با اشاره به حدود ۴۹۵ شهید هلال احمر در جنگ تحمیلی افزود: هلال احمر جمعیتی مهرورز است که وظیفه کاهش آلام و رنج مردم را بر عهده دارد. بعد از جنگ همیشه در تمام حوادث حاضر بوده و امروز اگر امکانش فراهم شود، در غزه نیز حضور پیدا خواهند کرد.

منبع: ایسنا

575457