خراسان شمالی مقصدی بکر برای طبیعت دوستان

خراسان شمالی با دارا بودن ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری، مقصدی بکر برای طبیعت دوستان است.
تصویر خراسان شمالی مقصدی بکر برای طبیعت دوستان

به گزارش سایت خبری پرسون، علی مستوفیان اظهار کرد: این در حالی است که سال گذشته تنها ۱۳ هزار نفر از موزه های خراسان شمالی بازدید کردند.

وی افزود: بیشترین بازدیدهای مربوط به مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم متشکل از آینه‌خانه و عمارت در بجنورد است.

مستوفیان در مورد تعداد موزه های خراسان شمالی نیز گفت: موزه های دایر استان شامل موزه اسناد و نسخ خطی، موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی، موزه گرمابه و تاریخ شهر فاروج، موزه گرمابه و تاریخ شهر جاجرم، موزه قلعه جلال‌الدین، موزه تاریخ شهر شیروان و موزه فرش شیروان است.

به گفته وی؛ هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شی فرهنگی و تاریخی در موزه های استان نگهداری می شود که این اشیا مستند نگاری نیز شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۶۴ شی تاریخی حاصل کاووش نیز در سالجاری مستندنگاری شد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملوس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است.

این استان دارای ۶ موزه در شهرستان های بجنورد، فاروج، شیروان، گرمه و جاجرم است.

منبع: ایرنا

573938