ارز لازم برای تامین کالاهای اساسی پیش‌بینی نشده است

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: لایحه بودجه سال آینده، مطابق برنامه هفتم نیست و ارز لازم برای تامین کالاهای اساسی در آن، پیش‌بینی نشده است.
تصویر ارز لازم برای تامین کالاهای اساسی پیش‌بینی نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون، «حسینعلی حاجی دلیگانی» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: مطابق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، میزان مالیات حدود ۴۹ درصد افزایش خواهد یافت و این افزایش مالیات باعث تعطیلی بسیاری از کارها و فعالیت‌ها خواهد شد و رکود تورمی را به دنبال دارد.

وی افزود: عدم تحقق درآمدها در این لایحه کاملاً مشهود است و این بودجه به گونه‌ای تدوین شده که فقرا را فقیرتر خواهد کرد؛ از سوی دیگر قیمت گندم در این لایحه ابهام دارد و مشخص نیست.

نماینده ‌مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درآمد دستگاه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۲، ۱۸۱ همت بود که این درآمدها برای سال بعد، ۲۷۵ همت شده است که معنای این افزایش درآمد دستگاه‌ها، گران‌شدن خدمات است و شاهد تشدید گرانی و تورم خواهیم بود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: مطابق قانون باید ۱۵ آبان‌ماه، بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس ارایه می‌شد در حالی که این اتفاق نیفتاده و ما از بودجه شرکت‌های دولتی اطلاعی نداریم. وی افزود: بسیاری از این شرکت‌ها زیان‌ده هستند اما پاداش‌های کلانی به اعضای هیأت‌مدیره خود می‌دهند و باید نظارت بیشتری بر این شرکت‌ها شود.

وی اضافه کرد: باید در این لایحه برای قیمت آرد، نان و گندم تدبیر اساسی و دقیق شود؛ ارز لازم برای تأمین کالاهای اساسی در این لایحه پیش‌بینی نشده است و از سوی دیگر این لایحه با سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، مغایرت دارد.

منبع: تسنیم

572856