رشد ۳۳ درصدی ترانزیت کشور

وزیر راه و شهرسازی از رشد ۳۳ درصد ترانزیت طی یک‌سال گذشته خبر داد و گفت: باید هرچه سریع‌تر ظرفیت امکان پذیرش کالا با حجم بالا را در کشور فراهم کنیم.
تصویر رشد ۳۳ درصدی ترانزیت کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی با مشارکت بیش از ۸۵ شرکت دانش بنیان استار تاپ و نمایندگان خارجی که نسبت به دوره‌های گذشته بی‌سابقه است، برگزار شد.

۲۶ آذر، روز ملی حمل و نقل از روزهای افتخارآمیز تاریخ غرورانگیز جمهوری اسلامی ایران است. ۲۶ آذر ۱۳۶۲ و در اوج حملات رژیم بعث عراق به کشورمان، امام خمینی (ره) در پیام تاریخی خود از رانندگان ناوگان باری خواستند تا به بنادر، مراجعه و کالاهای اساسی را به شهرها برسانند و هزاران راننده با لبیک به فرمان رهبر کبیر انقلاب، راهی جنوب کشور شده و تاریخ‌ساز شدند.

وزارت راه و شهرسازی متولی اصلی پیشرفت کشور

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز (۲۷ آذرماه) در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره اینکه، گفت: رشد و توسعه ترانزیت به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای مهم کشور در وزارت‌راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت. بلافاصله یک نقشه کلان به نام «ایران‌راه» در این وزارتخانه طراحی و دنبال شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حرکت ما در سمت توسعه سخت و نرم افزار راه‌های مواصلاتی حمل و نقل دریایی، جاده‌ای، هوایی و ریلی اختصاص دادیم. البته در یک برنامه جامعه باید پروژه‌ها را تعریف کنیم. وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های در دستور کار قرار می‌گیرد که نقشه پیشرفت کشور باشد. یکی از کلیدی‌ترین متولی‌ها در راستای توسعه کشور این وزارتخانه به عنوان پیشران پیشرفت کشور حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در راستای اتمام پروژه‌ای گذشته، پروژه‌ای جدید برای تکمیل ایران راه در دستور کار قرار دادیم و در حال مذاکراتی بین‌المللی برای بازگرداندن جایگاه ایران در حمل و نقل جهان هستیم. البته علاوه بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل باید نرم افزار و سخت افزار این مسیر را توسعه دهیم تا مسیر انتقال کالا و مسافر را هموارتر کنیم.

این مقام مسئول افزود: از سال گذشته تا به امسال شاهد رشد ۳۳ درصد در بخش ترانزیت کشور بودیم، مرزهای کشور محل عبور و مرور کامیون‌داران است نه جای توقف این موضوع در تمام مذاکرات بین‌المللی مطرح شده که تردد در مرزها تسهیل گردد. متأسفانه امروزه امکان پذیرش کالاهای حجم بالا را نداریم که باید هرچه سریع‌تر این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: مهر

572529