به این دلیل مهم سود سهام عدالت نگرفته‌اید

در ۲ روز پایانی هفته سوالی که بسیاری از افراد از دوستان و اعضای فامیل‌شان می‌پرسیدند، این بود که پیامک واریز سود سهام عدالت را دریافت کرده‌اند و پولی به حساب‌شان واریز شده یا نه؟ پاسخ اکثریت قاطع مشمولان این سهام مثبت بود و البته برخی هم این سود را نگرفته‌اند و پیامکی دریافت نکرده‌اند.
تصویر به این دلیل مهم سود سهام عدالت نگرفته‌اید

به گزارش سایت خبری پرسون، داستان چیست؟ گفته می‌شود که به حساب یک میلیون نفر سهامدار، سود واریز نشده است و دلیل آن را اما نه اهمال دولت و یا حذف آنها از فهرست سهام عدالت بلکه خطا در اعلام شبای بانکی افراد بوده است.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌گوید: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبه‌رو هستند. محمد باغستانی، این را هم گفته که: سهامداران هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت، مشمول دریافت سود شده‌اند.

واریز مرحله اول سود سهام عدالت از ساعت اولیه پنجشنبه ۲۳ آذر به حساب ۴۵ میلیون سهامدار آغاز شد و دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود گرفته‌اند.

باغستانی می‌گوید: افرادی که سود به حساب‌شان واریز نشده می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، (سجام) در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

راستی تکلیف سود سهام آنهایی که فوت کرده‌اند چه می‌شود؟ این مقام مسئول می‌گوید این افراد تعداد فوتی‌ها ۳.۷ میلیون نفر بوده و وراث آنهایی که در هفته‌های گذشته به شعب شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کرده‌ باشند هم سود به حساب‌شان واریز شده است.

منبع: همشهری

562294