انتقاد به انتخاب «دنزل واشینگتن» برای نقش هانیبال

انتخاب «دنزل واشینگتن» برای بازی در نقش ژنزال باستانی به نام هانیبال، حاشیه‌ها و مخالفت‌هایی را در تونس به همراه داشته است.

تصویر انتقاد به انتخاب «دنزل واشینگتن» برای نقش هانیبال

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه فرانسوی «کوریر اینترنشنال» اعلام کرده شکایت هایی در مورد به تصویر کشیدن ژنرال کارتاژی به عنوان یک شخصیت سیاه پوست در رسانه ها و پارلمان تونس وجود دارد.

یاسین مامی، عضو پارلمان این کشور اشاره کرده که ژنرال باستانی هانیبال، که در سال ۲۴۷ قبل از میلاد در کارتاژ - که اکنون به نام تونس، پایتخت تونس شناخته می شود، به دنیا آمد، از نژاد سامی غرب آسیا بود و حالا خطر جعل تاریخ وجود دارد و ما باید در این زمینه موضع گیری کنیم.

«دنزل واشینگتن» در جدیدترین همکاری خود با «آنتونی فوکوا» قرار است در نقش هانیبال در فیلمی از کمپانی نتفلیکس ظاهر شود.

همزمان، روزنامه فرانسوی زبان لاپرس تونسی سرمقاله‌ای منتشر کرده است که در آن به طور مشابه اعتراض می‌کند که به تصویر کشیدن هانیبال به‌ عنوان یک سیاه‌پوست آفریقایی «از نظر تونسی‌ها و بسیاری از ناظران، یک اشتباه تاریخی است».

با این حال و بر اساس گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، «هاییت کتات گورمازی» وزیر فرهنگ تونس، دیدگاهی متفاوت در مورد این موضوع داشته و در این باره اظهار کرده است: «این یک داستان است و حق آنها [نتفلیکس] است که آنچه می خواهند انجام دهند. هانیبال یک شخصیت تاریخی است و همه ما به تونسی بودن او افتخار می کنیم. ولی ما چکار میتوانیم بکنیم؟».

او در ادامه خاطرنشان کرد که در تلاش است با نتفلیکس برای فیلمبرداری حداقل بخشی از فیلم در تونس مذاکره کند و گفت: «امیدوارم آنها تصمیم بگیرند حداقل یک سکانس از فیلم را اینجا فیلمبرداری کنند و این موضوع به اطلاع عموم برسد. ما می‌خواهیم تونس به مکانی که در آن فیلم های خارجی فیلمبرداری می شود، بازگردد».

بر اساس اعلام پیشین، «دنزل وانشگتن» که در فیلمهای «روز تمرین» و «اکولایزر» با «آنتونی فوکوا» همکاری کرده بود، برای بازی در نقش این ژنرال باستانی اهل کارتاژ انتخاب شده است.

تهیه کنندگی این فیلم که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده بر عهده نتفلیکس است و «جان لوگان» فیلمنامه نویس برنده سه جایزه اسکار آثاری چون «هوانورد» از مارتین اسکورسیزی و «گلادیاتور» ساخته ریدلی اسکات، فیلمنامه آن را خواهد نوشت.

این فیلم بر اساس شخصیت واقعی هانیبال ساخته میشود که به طور گسترده به عنوان یکی از بزرگترین فرماندهان نظامی تاریخ شناخته می شود و به نبردهای محوری او علیه جمهوری روم می پردازد.

هانیبال در حالی که سوار بر یک فیل جنگی شمال آفریقا بود به ایتالیا حمله کرد. تحت رهبری او، کارتاژی ها پیروزی های کلیدی را در برابر رومیان به دست آوردند و به هانیبال اجازه دادند که بخش بزرگی از جنوب ایتالیا را برای پانزده سال در اختیار بگیرند.

«دنزل واشینگتن» در حال حاضر درگیر یک فیلم حماسی دیگر است، دنباله آتی فیلم «گلادیاتور» که فیلمبرداری آن در مراکش به دلیل اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا متوقف شده بود و ادامه فیلمبرداری آن در دستور کار است

منبع: ایسنا

561975