کمک 8 میلیارد ریالی طلافروشان مشهدی به منظور آزادی زندانیان

مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: فعالان صنف طلا، جواهر و نقره مشهد در قالب پویش سفیران آزادی با پرداخت مبلغ هشت میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال زمینه آزادی ۳۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان را فراهم کردند.
تصویر کمک 8 میلیارد ریالی طلافروشان مشهدی به منظور آزادی زندانیان

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد غفاریان طوسی در ابن باره اظهار کرد: این افراد که به عنوان نمایندگان صنف طلا فروش مشهد بودند، در قالب پویش سفیران آزادی با حضور در دفتر ستاد دیه استان خراسان رضوی پس از بررسی پرونده زندانیان جرائم غیرعمد، مبلغ یاد شده را پرداخت کردند.

وی بیان کرد: با طی شدن روند اداری و قضایی، این تعداد مددجوی نیازمند از زندانهای خراسان رضوی آزاد خواهند شد.

مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی افزود: بدون احتساب کمک اخیر از ابتدای امسال تاکنون شماری از نیکوکاران عضو اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد با پرداخت بیش از چهار میلیارد ریال کمک به این ستاد، زمینه آزادی ۵۶ زندانی نیازمند استان را فراهم کرده اند.

غفاریان طوسی اضافه کرد: شهروندان ارجمندی که تمایل به مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد دارند، جهت کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره ۰۵۱۳۸۹۴۶۰۰۳ داخلی ۵ و یا تلفن ۰۹۱۵۵۶۷۱۰۵۰ تماس بگیرند.

پارسال نیکوکاران خراسان رضوی از اقشار مختلف با اهدای ۲۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال باعث آزادی ۵۶۵ نفر از زندانیان نیازمند این استان شدند.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

منبع: ایرنا

561495