سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، گفت: شنبه (۱۸ آذر) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و نیز در گیلان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش باران، در برخی مناطق رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
تصویر سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی استان‌های کشور، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ، طی امروز پنجشنبه (۱۶ آذر) در دامنه‌های جنوبی البرز بتدریج با وزش باد از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط شمال غرب، غرب و غرب سواحل خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، افزود: جمعه (۱۷ آذر) بارش در گیلان و غرب مازندران رخ خواهد داد.

وزش باد شدید موقت پدیده غالب در برخی از استان ها است.

سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه (۱۸ آذر) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و نیز در گیلان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش باران، در برخی مناطق رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: یکشنبه (۱۹ آذر) در برخی مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش رخ می‌دهد. دوشنبه (۲۰ آذر) در سواحل خزر، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی بارش پیش‌بینی و در بقیه مناطق کشور جوی آرام برقرار می‌شود. امروز سواحل گیلان و اواخر وقت جمعه و شنبه دریای خزر مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ آذرماه) کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد و در ‌ روز شنبه (۱۸ آذر) قسمتی ابری گاهی وزش باد، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷- و ۸- درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: افکار نیوز

561382