نتانیاهو در یک قدمی مرگ سیاسی

اگر چه وضعیت انسانی در غزه بحرانی اما بدون شک وضعیت سیاسی نتانیاهو به مراتب بدتر است تا جایی که پیشتر لوموند، بی بی را مرده سیاسی توصیف کرده بود. پیرو این نکته منابع رسانه‌ای از آغاز دوباره روند محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد علی‌رغم جنگ در غزه و وضعیت اضطراری در سرزمین‌های اشغالی، خبر دادند.
تصویر نتانیاهو در یک قدمی مرگ سیاسی

به گزارش سایت خبری پرسون، پیرو گزارش‌های پیشین «ایران»، تقریباً مسجل است که رژیم صهیونیستی در دور جدید حملات و تجاوزات خود به نوار غزه بعد از عدم تمدید آتش بس به دنبال پیاده کردن استراتژی «وحشت» در میان ساکنان این باریکه برای تحقق اهداف دیگر است. با در نظر گرفتن این نکته صهیونیست‌ها دیگر حد و مرزی در ارتکاب جنایت و کشتار برای خود قائل نیستند. لذا تفاوتی بین مسجد، مدرسه، بیمارستان یا زنان، کودکان و سالمندان وجود ندارد. هر مکانی در باریکه غزه و هر انسانی به اهداف صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند.

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه دومین ماه خود را به پایان رساند. اشغالگران به گسترش عملیات زمینی خود در جنوب به ویژه در خان یونس تحت پوشش هوایی متشکل از حملات سنگین و کمربندهای آتش ادامه می‌دهند. به گزارش ایسنا، بهداشت غزه اعلام کرد، ۱۰۸ شهید و ده‌ها مجروح به بیمارستان کمال عدوان منتقل شدند. منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه گفت، اشغالگران بیمارستان کمال عدوان را با تانک‌ها و تک تیراندازها محاصره کرده‌اند و هر کسی را که حرکتی بکند، هدف قرار می‌دهند. این مقام بهداشت غزه گفت: اکنون بیش از ۷۰۰۰ آواره در بیمارستان کمال عدوان به سر می‌برند. برق بیمارستان کمال عدوان قطع است. وی اظهار کرد: تنها چهار بیمارستان در شمال غزه فعال هستند و حدود ۵۵ آمبولانس از کار افتاده‌است. مدیرکل وزارت بهداشت غزه افزود: بمباران جدید هم اکنون در مجاورت بیمارستان کمال عدوان رخ داده و هم اکنون بیش از ۱۰۰ جسد در بیمارستان انباشته شده‌است. وضعیت در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه با پیشروی نیروهای اشغالگر به سمت آن بدتر شده‌است.

خبرنگار المیادین هم طی گزارشی تأکید کرد که هواپیماهای اشغالگر کمربندهای آتش را در مناطق الفالوجا، الفاخوره و دیگر مناطق اردوگاه جبالیا ایجاد کردند و هواپیماهای جنگی اشغالگر همچنین به سمت شهروندان در مجاورت بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه آتش گشودند. اطراف بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه نیز همزمان با درگیری‌های مداوم مورد بمباران مستمر قرار گرفت و طی ساعات گذشته تعدادی از منازل شهروندان در مجاورت این بیمارستان هدف حمله قرار گرفت.

پیشتر هواپیماهای صهیونیست یک سری حملات خشونت آمیز را به سمت شهر خان یونس و دیرالبلح در مرکز غزه انجام دادند. اشغالگران در این مناطق به ویژه در معن، بنی سهیلا و الشیخ ناصر کمربندهای آتش ایجاد کردند. علاوه بر آن کمربندهای آتش به رفح در جنوب نوار غزه رسید. مدیر تدارکات در دفاع مدنی غزه نیز گفت: ما نیاز فوری داریم تا سوخت آمبولانس‌ها و وسایل نقلیه را قبل از توقف کامل فراهم کنیم. این مقام افزود: رژیم اشغالگر به طور عمدی مراکز و زیرساخت‌های غیرنظامی را بمباران می‌کند. ما خواستار فشار بر اشغالگران هستیم تا به دفاع مدنی اجازه ورود به مناطق آسیب دیده داده شود. سخنگوی هلال احمر فلسطین در غزه هم به الجزیره گفت: کل نوار غزه در معرض یک جنگ نابودی همه جانبه قرار دارد. ما برای رسیدن به مجروحان و شهدا در مناطق مورد نظر با مشکلات زیادی روبرو هستیم. وی افزود: ارتش اسرائیل از ساکنان می‌خواهد به مناطق خاصی بروند و سپس آنها را بمباران می‌کند. افزون بر نواز غزه منابع رسانه‌ای از شهادت چهار فلسطینی دیگر در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری طی دوشنبه شب و صبح دیروز (سه‌شنبه) خبر دادند.

نگرانی نهادهای بین المللی

با توجه به فاجعه انسانی در غزه، نهادهای حقوق بشری هم هر روز نگرانی خود را از وخامت اوضاع در این باریکه رساه های می کنند. در تازه ترین مورد هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی در سخنانی نسبت به یک «سناریوی وحشتناک‌تر» در نوار غزه با توسعه دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی به آن هشدار داد. به گزارش ایرنا، لین هاستینگز، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی در سخنانی در این باره هشدار داد که گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه به سمت جنوب این باریکه می‌تواند منجر به «سناریوی وحشتناک‌تر» شود؛ وضعیتی که عملیات‌های بشردوستانه ممکن است قادر به مقابله با آن نباشد.

در همین حال سخنگوی یونیسف نیز اذعان دارد که، حملات شدید مانع از کمک‌رسانی در داخل غزه شده و آب آشامیدنی و غذا در غزه وجود ندارد. این سخنگو افزود: بیمارستان‌های غزه تبدیل به میادین جنگ و میادین درگیری شده‌اند. به گفته این سخنگو، کودکان غزه در بیمارستان‌ها با استخوان‌های شکسته و بدن‌های تکه تکه شده بدون هیچ غذا و دارویی می‌میرند. مردم غزه نیاز به آب، غذا و دارو به صورت فوری دارند. اگر نابودی غزه ادامه یابد قطب‌بندی در جهان بیشتر خواهد شد. وضعیت غزه اکنون نامعلوم و کشنده است. سازمان ملل متحد دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که ایجاد مناطق به اصطلاح امن برای فرار غیرنظامیان به داخل نوار غزه در بحبوحه حملات اسرائیل غیرممکن است. جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از طریق لینک ویدیویی از قاهره به خبرنگاران در ژنو گفت: «مناطق به اصطلاح امن غیرمنطقی و غیرممکن هستند و فکر می‌کنم مقامات از این موضوع آگاه هستند.»

عدنان ابوحسنه، سخنگوی آنروا (آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی) در غزه، با اشاره به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای حدود دو ماه، تأکید کرد که صدها خانواده که از مناطق بمباران آواره شده‌اند، اکنون در خیابان‌ها در دروازه‌های مراکز پناهگاهی هستند. وی با اشاره به اینکه آنروا بیش از یک میلیون آواره دارد که در ۱۵۶ مدرسه توزیع شده‌اند، افزود که این مراکز نمی‌توانند تعداد بیشتری از آوارگان را در خود جای دهند. ابوحسنه با اشاره به اینکه این ازدحام، مراکز پناهگاهی را در معرض خطر شیوع بیماری‌های واگیردار در بین آوارگان قرار می‌دهد، تاکید کرد: ۱۷۰ هزار کودک مبتلا به ذات الریه هستند.

در این بین سازمان جهانی بهداشت هم اعلام کرد که از ارتش اشغالگر یک دستور دریافت کرده‌است تا تجهیزات خود را از دو انبار پزشکی در جنوب غزه خارج کند.مدیر این سازمان از اشغالگران خواست تا «دستور را پس بگیرند و تمام اقدامات ممکن را برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهند.» در سایه این اوضاع بحرانی است که بخش اجرایی سازمان جهانی بهداشت قرار است جلسه‌ای بی‌سابقه و اضطراری درباره بحران بهداشتی در غزه و کرانه باختری به تاریخ ۱۰ دسامبر داشته باشد و فرستاده فلسطین نیز به دنبال کمک درمانی و دسترسی بیشتر برای بهیاران خارجی است.

تلاش صهیونیست ها برای پر کردن تونل‌های حماس با آب دریا

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی ادعا کرد، رژیم صهیونیستی یک شبکه بزرگ پمپاژ آب را احتمالا با هدف وارد کردن آب دریا به تونل‌های مورد استفاده گروه حماس در نوار غزه ایجاد کرده است. به گزارش ایسنا، در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است، در اواسط ماه نوامبر ارتش رژیم صهیونیستی استقرار دست کم پنج پمپ را در فاصله حدودا یک مایلی اردوگاه الشاطی به اتمام رسانده و این پمپ‌ها می‌توانند هزاران متر مکعب آب را در ساعت به این تونل‌ها وارد کرده و در عرض چند هفته آنها را کاملا زیر آب ببرند.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، مشخص نیست که آیا رژیم صهیونیستی استفاده از این پمپ‌ها قبل از آزاد شدن همه اسرا را در نظر دارد یا خیر. حماس پیش از این اعلام کرده بود، اسرای صهیونیست را در «تونل‌ها و مکان‌های امن» پنهان کرده است. رویترز نوشت که یک مقام آمریکایی در واکنش به این گزارش وال استریت ژورنال مدعی شد، منطقی است که رژیم صهیونیستی این تونل‌ها را از کار بیندازد و بنا بر این در حال بررسی طیفی از راه‌ها برای انجام این کار است.

وال استریت ژورنال در ادامه این گزارش خود نوشت، یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی از اظهارنظر درباره این برنامه غرق سازی تونلها امتناع کرده و گفت: «ارتش اسرائیل به دنبال بر چیدن توانمندی‌های حماس از راه‌های مختلف و با استفاده از ابزارهای تکنولوژیک و نظامی مختلف است.» طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی ابتدا به آمریکا درباره این گزینه اطلاع داد و هم اکنون مقام‌های این رژیم مطلع نیستند که اجرای این طرح از سوی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم، چقدر نزدیک است. مقام‌های مورد استناد وال استریت ژورنال بیان داشتند، اسرائیل هنوز تصمیم نهایی را برای اجرای این کار یا رد کردن آن اتخاذ نکرده است.

از شیوع «غیرعادی» بیماری‌های گوارشی تا بیماری های روانی میان سربازان صهیونیست در غزه

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارنوت» از بالا رفتن موارد مسمومیت غذایی و مشکلات گوارشی در میان صفوف سربازان رژیم صهیونیستی خبر داد. از آغاز عملیات طوفان الاقصی کمک‌های غذایی به ارتش رژیم صهیونیستی رسیده، اما به گفته پزشکان، نگهداری نامناسب و وسایل حمل و نقل و نحوه آماده‌سازی نامناسب باعث افزایش بیماری‌های گوارشی، اسهال شدید و تب بالا در میان سربازان این رژیم شده‌است. براساس نوشته روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارنوت»، تال بروش، مدیر بخش بیماری‌های گوارشی در بیمارستان «أسوتا» در «أسدود» گفت: «اسهال در میان سربازان در جنوب و در محل استقرار آنها در مناطق مختلف و سپس در میان سربازانی که برای جنگ به غزه رفته‌اند، شیوع پیدا کرده است. ما شیوع باکتری شیگلا را تشخیص دادیم که باعث اسهال خونی می‌شود و بیماری بسیار خطرناکی است که در میان سربازان رژیم صهیونیستی غزه شیوع یافته‌است.»

وی در ادامه افزود، شیوع این بیماری‌ها بر وضعیت سربازان و روند عملیات‌های جنگی تاثیر گذاشته و در صورت سرایت باکتری در بین ۱۰ سرباز تیپ پیاده ‌نظام و پس از رسیدن دمای بدن به ۴۰ درجه دچار تب شده و هر ۲۰ دقیقه یک بار دچار اسهال می‌شوند؛ در نتیجه آنها نمی‌توانند برای مبارزه حضور مثبتی داشته باشند و به این ترتیب خود را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهند.

همزمان داده‌های منتشرشده در رسانه‌های عبری زبان نشان می‌دهد ۲۰۰۰ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در اراضی اشغالی برای دریافت کمک‌های روانپزشکی مراجعه کرده‌اند. تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان)، روز (دوشنبه)، در این باره گزارش داد حدود ۲۰۰۰ نظامی طی جنگ از تاریخ هفتم اکتبر (تاریخ آغاز عملیات طوفان الاقصی) برای دریافت کمک‌های روانپزشکی اعلام نیاز کردند که ۲۰۰ نفر آن‌ها در ۳ هفته اول این درخواست را ارائه کرده‌ بودند. کان می‌گوید حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد این نظامیان به عنوان مجروحان جنگی ثبت شدند؛ اما بعدها توانستند به واحد خود بازگردند و حضورشان در جبهه جنگ را ادامه دهند.

مرگ سیاسی بی بی کلید خورد

اگر چه وضعیت انسانی در غزه بحرانی اما بدون شک وضعیت سیاسی نتانیاهو به مراتب بدتر است تا جایی که پیشتر لوموند، بی بی را مرده سیاسی توصیف کرده بود. پیرو این نکته منابع رسانه‌ای از آغاز دوباره روند محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد علی‌رغم جنگ در غزه و وضعیت اضطراری در سرزمین‌های اشغالی، خبر دادند. روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» اعلام کرد که پس از توقف دو ماهه روند محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد، وی برای ازسرگیری این محاکمه طی روز دوشنبه آماده ‌شد. طبق این گزارش، جلسه محاکمه از روز دوشنبه با شهادت «عیران بوشنیک»، بازپرس پرونده فساد نتانیاهو ازسرگرفته شده است. طبق این گزارش، همچنین قرار است که «دوتان مالیچی»، بازپرس صهیونیست و «لیور شپتز»، بازرس اداره اوراق بهادار رژیم اشغالگر نیز در دادگاه شهادت دهند. روند محاکمه نتانیاهو پس از ۷ اکتبر و آغاز عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی متوقف شد، اما با بازگشت دادگاه‌های رژیم اشغالگر به فعالیت عادی در ماه دسامبر، محاکمه نخست‌وزیر این رژیم نیز با وجود جنگ ادامه خواهد یافت.

بنیامین نتانیاهو با اتهامات جنایی رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت مواجه است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده‌های معروف به پرونده ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ متهم است. پرونده ۱۰۰۰ که به‌طور رسمی در دسامبر ۲۰۱۶ گشوده شد، شامل هدایای ارزشمندی است که نتانیاهو و همسرش در طول سال‌ها از چندین آشنای ثروتمند دریافت کرده‌اند. پرونده ۲۰۰۰ به مکالمات ضبط شده نتانیاهو با آرنون موزس، رئیس و سردبیر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های کثیرالانتشار در سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد. در طول این گفت‌وگوها، نتانیاهو و موزس دربارهه قوانینی بحث کردند که می‌تواند به رقیب اصلی یدیعوت، یعنی روزنامه «اسرائیل هیوم» آسیب برساند. پرونده ۳۰۰۰ مستقیماً شامل نتانیاهو نمی‌شود، بلکه افراد دارای روابط حرفه‌ای و شخصی با نتانیاهو در رابطه با معامله‌ای که میان رژیم صهیونیستی و آلمان برای خرید سه زیردریایی کلاس دلفین و چهار ناو جنگی ناو کلاس ۶ منعقد شده‌ است، را شامل می‌شود. بنیامین نتانیاهو در پرونده ۴۰۰۰ نیز به این متهم است که در ازای اعطای تسهیلات ویژه به شرکت مخابراتی بزک و سایت والا، به پوشش خبری مناسبی از خود و همسرش دست یافته است.

نتانیاهو در یک قدمی مرگ سیاسی

ازسرگیری دادگاه رسیدگی به پرونده های فساد نتایاهو همسرش در بحبوحه جنگ تنها یک سر بحران سیاسی بی بی است. در طرف دیگر هم نخست وزیر رزِم صهیونیستی با یک اجامع و فشار بی سابقه برای استعفا و همزان اوج گیری اختلاف در خرب متبوعش لیکرود دست و پنجه نرم می کند. در همین باره رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که در سایه جنگ غزه دودستگی‌هایی در داخل حزب لیکود ایجاد شده و اعضای این حزب نگران آینده آن هستند. به ویژه اگر همچنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رهبری این حزب را بر عهده داشته باشد.

سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت دوشنبه اعلام کرد، وضعیت لیکود باعث شده که یکی از اعضای این حزب در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به دنبال جدایی از این حزب و پیوستن به حزب «اردوگاه ملی» با ریاست بنی گانتس باشد. لیکود به دنبال اصلاح بودجه رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ شاهد نوعی شورش است. به نظر می‌رسد که بودجه اصلاح شده شامل اختصاص میلیاردها شِکِل به احزاب ائتلاف حریدی و حامیان شهرک سازی است.

نیر برکات، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی گفت که این بودجه را تایید نمی‌کند. یولی ادلشتاین، رئیس کمیته خارجه و امنیت در کنست نیز از این بودجه انتقاد کرد. دانی دانون، تالی گوتیلف، الیاهو رافیفو و الی دلل، از اعضای کنست از عملکرد دولت به ویژه در زمینه امنیتی انتقاد کردند. اخیرا نیز گزارشاتی درخصوص افزایش درخواست‌ها در حزب لیکود برای استعفای نتانیاهو بعد از جنگ منتشر شد. اعضای لیکود در کنست معتقدند که باید بعد از جنگ انتخابات برگزار شود. آنها مذاکراتی در این خصوص دارند. سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابعی که اخیرا با نتانیاهو صحبت کرده‌اند، اعلام کرد که نتانیاهو برای برگزاری انتخابات یا انحلال کنست تلاش نمی‌کند بلکه دولت کنونی را با این ساختار ادامه می‌دهد و به وزرایش توضیح داده که انحلال دولت به این معناست که آنها در صورت برگزاری انتخابات جدید این پست‌های وزارتی را نخواهند داشت.

در همین حال یووال دیسکین، رئیس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در مقاله‌ای که آن را شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم منتشر کرد، نوشت، بنیامین نتانیاهو باید همین الآن به خانه‌اش برگردد. دیسکین نوشت، چرا نتانیاهو باید همین الآن به خانه‌اش برگردد؟ عملکرد او از هفتم اکتبر به خوبی توضیح می‌دهد که چرا او باید همین الآن به خانه‌اش برگردد. رئیس پیشین شاباک در ادامه نوشت، نتانیاهو در دو هفته اول سرد و شکست‌خورده و مردی به نظر می‌رسید که جهانش و نه لزوما جهان ما نابودش کرده‌است.

او با اشاره به امتناع نتانیاهو از پذیرش مسؤولیت شکست هفتم اکتبر در منطقه غلاف نوار غزه گفت که پس از عبور از مرحله شوک، یافتن کمترین احساس گناه یا مسؤولیتی، غیرممکن است و ذره‌ای همدردی با خانواده‌های کشته‌ها وجود ندارد. زبان بدن او سرد و به تازگی گستاخانه و متکبرانه شده و از همه مهمتر از واقعیت دوری می‌کند. به گفته دیسکین، نتانیاهو در دو هفته اول پس از هفت اکتبر «شکست‌خورده و بی‌تفاوت» به نظر می‌رسید، زیرا او از پذیرفتن مسؤولیت عملیات حماس خودداری کرد.

دیسکین در مقاله خود نوشت، با توجه به پرونده بازداشت‌شدگانی که هنوز اسیر هستند، ماندن چنین جهنمی (نتانیاهو) روی صندلی هیچ فایده‌ای ندارد. رئیس پیشین شاباک همچنین نوشت که نتانیاهو کمترین تواضعی ندارد در حالی این مساله برای روند اصلاح عمیق که به شدت به آن نیاز داریم، بسیار ضروری است، ما نیاز به تنفس اکسیژن داریم تا «اسرائیل را در تمامی ابعاد به مسیر درستش بازگردانیم.» او تاکید کرد: در انتخابات آتی باید یک رهبر جدید، شایسته، فروتن و از همه اینها مهم‌تر رهبری که مردم و نه خودش را دوست داشته باشد، انتخاب کنیم.

افزون بر آنچه گفته شد شامگاه شنبه هفته جاری هزاران شهرک‌نشین با برپایی تظاهرات مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی، خواستار استعفای فوری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شدند. یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم در انتقاد از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم گفت: کسی که به این شکل شکست می‌خورد، نمی‌تواند ادامه دهد، اسم نتانیاهو روی این فاجعه حک شده و او اعتماد دستگاه امنیتی و مردم را از دست داده و باید تنها کار شایسته ممکن را انجام دهد و کنار برود، زمان آن رسیده که این کابینه ما را رها کرده و از مجازات خود معاف کند. به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، لاپید در ادامه نیز نتانیاهو را متهم کرد که باعث بزرگترین فاجعه تاریخ رژیم صهیونیستی است و باید از زندگی آنها کنار برود.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نتایج نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان در آن تاکید کردند که نتانیاهو باید فورا یا در پایان جنگ از سمتش استعفا دهد. طبق نتایج این نظرسنجی، ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان تاکید کردند که نتانیاهو باید در پایان جنگ استعفا کند و ۲۹ درصد دیگر نیز اعلام کردند که او باید فورا از سمتش استعفا دهد و تنها ۱۸ درصد موافق ادامه دوره نخست‌وزیری نتانیاهو هستند. همچنین ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نتانیاهو را مسؤول درگیری‌ها دانسته و ۳۳ درصد از آنها نیز ارتش رژیم صهیونیستی را مسؤول این درگیری‌ها معرفی کردند.

بر اساس نظرسنجی یاد شده ، ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان برگزاری انتخاباتی پس از اتمام جنگ را خواستار شدند و تنها ۲۶ درصد از آنها اعلام کردند که کابینه فعلی باید در قدرت باقی بماند. در حوزه اقتصاد نیز ۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان اظهار کردند که سیاست‌های فعلی خوب نیست و تنها ۱۹ درصد از آنها رضایت خود را اعلام کردند. در پایان ماه اکتبر نیز نتایج یک نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان داد که ۶۶ درصد از ساکنان این مناطق از نتانیاهو می‌خواهند پس از جنگ از سمتش استعفا دهد.

منبع: فارس

561354