صعود گنج زاده و اباذری به مسابقات کاراته پرتغال

دو سنگین وزن کاراته ایران با برتری مقابل رقبای خود به مبارزه نهایی مسابقات کاراته پرتغال راه یافتند تا در یک فینال تمام ایرانی عصر یکشنبه به مصاف هم بروند.

تصویر صعود گنج زاده و اباذری به مسابقات کاراته پرتغال

به گزارش سایت خبری پرسون، پنجمین مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در سری A روز جمعه با حضور ۹۹۳ کاراته کا از ۷۰ کشور به میزبانی پرتغال در شهر «ماتوسینوس» آغاز شد. برای حضور در این مسابقات ۱۵ کاراته کا از کشورمان ثبت نام کرده بودند که برخی از این نفرات موفق به اعزام نشدند. اما در روز نخست دو نماینده سنگین وزن کشورمان راهی مبارزه نهایی شدند.

سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم کار خود را با برتری ۷ بر یک مقابل «استفان جاکسیمویچ» از اسلوونی آغاز کرد و در ادامه «میشل گیسلاندی» از ایتالیا یک بر صفر از پیش رو برداشت. وی دور سوم «الکساندر کاشیاک» از اکراین را ۳ بر یک شکست داد و با پیروزی ۳ بر یک در پیکار با «فرقان کایلی» از ترکیه راهی مرحله نیمه نهایی شد. گنج زاده در این مرحله ۹ بر ۱ «نیکلای سکوت» از آلمان را شکست داد به دیدار پایانی صعود کرد.

صالح اباذری دیگر نماینده کاراته ایران در این وزن پس از یک دور استراحت، «توماس کاسا» از اسلواکی را ۴ بر ۲ شکست داد و سپس یک بر صفر برابر «کایل کریس» از فرانسه پیروز شد. وی در ادامه «نونا مریرا» نماینده میزبان را ۳ بر ۲ و ۶ بر یک «اناربیکوف» قهرمان امیدهای آسیا را از پیش رو برداشت به دیدار ننهایی صعود کرد.

دیدار پایانی وزن ۸۴- کیلوگرم عصر یکشنبه برگزار خواهد شد و صالح اباذری و سجاد گنج زاده برای کسب مدال طلا برابر هم قرار می‌گیرند.

مبینا کاویانی در وزن ۶۸- کیلوگرم ابتدا «ساندرا هرور» از آندورا را ۷ بر صفر شکست داد و در ادامه یک بر صفر «ملیندا مارموت» دارنده طلای لیگ سری آ قبرس ۲۰۲۳ از فرانسه را پشت سر گذاشت. وی با پیروزی ۶ بر ۲ در مبارزه با «لینا بائورن» از سوئد راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما ۶ بر ۵ نتیجه را به «سارا کریودا» واگذار کرد و از راهیابی به فینال بازماند. کاویانی روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید به مصاف «لئا وکوجا» دارنده مدال برنز لیگ سری آ کانادا ۲۰۲۳ از کرواسی برود.

نفیسه عبدی دیگر نماینده کاراته ایران در این وزن در رقابت نخست مقابل نماینده اتریش دچار آسیب دیدگی شد.

منبع: مهر

559672