تسویه حساب با کاندیداهای منتقد

ا انتظار می رود که شورای نگهبان در مقابل این رفتار سیاسی قاطعانه با هیأت های اجرایی برخورد کند. هر چند که شورای نگهبان باید با هیأت های اجرایی برخورد می کرد به نظر می رسد که برخی از دولتی ها در حال تسویه حساب با برخی کاندیداها و نمایندگان مجلس هستند.
تصویر تسویه حساب با کاندیداهای منتقد

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامعلی جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی نماینده‌ ادوار‌ مجلس در یادداشتی نوشت: روندی که هیات های اجرایی در رد صلاحیت کاندیداها در نظر گرفته اند باعث شده تا با اشکالاتی مواجهه شویم. انتخابات معتمدین را در اختیار فرمانداران قرار داده اند و آنها نیز به جای اینکه معتمد مردم را انتخاب کنند از جایگاه نماینده دولت سعی می کنند کسانی را انتخاب کنند که اجازه ورود به مجلس را به مخالفین و منتقدین ندهند. احتمال دارد که گفته شود بالادست هیأت های اجرایی شورای نگهبان وجود دارد، اما این هزینه شورای نگهبان را بالا می برد و برای شورا مشکل ایجاد می کند.

لذا انتظار می رود که شورای نگهبان در مقابل این رفتار سیاسی قاطعانه با هیأت های اجرایی برخورد کند. هر چند که شورای نگهبان باید با هیأت های اجرایی برخورد می کرد به نظر می رسد که برخی از دولتی ها در حال تسویه حساب با برخی کاندیداها و نمایندگان مجلس هستند. متاسفانه وزارت کشور پالس مثبتی نداد و گویی به رقابت و مشارکت اعتنایی نکرد. مشارکت در قالب رقابت شــکل می گیرد و وقتی افراد گمنام را می آورند اتفاقی نمی افتد. فضا به قدری منفی شــده که آن عده ای هم که می خواهند پای صندوق بیایند با این حجم از رد صالحیت ها نا امید می شوند.

اکثر مخالفان دولت در مجلس رد صالحیت شده اند، اما کسی را که در گوش یک سرباز زده تایید صلاحیت کرده اند. دلیل رد صالحیت برخی از جمله خود من را عدم التزام به نظام مقدس اســلامی گفته اند. خب دیگر باید برای کشور چکار می کردیم ،3۵ 3۶ سال تمام مناصب ملی و استانی این کشور را دیدیم اما امروز با عدم التزام رد صالحیت می شویم.

اینکه عده ای را به دلیل عدم التزام به نظام یا اسلام رد کنند اساسا در حیطه اختیارات هیأت های اجرایی نبوده و متاسفانه مبنای هیأت های اجرایی نظام نیست بلکه دولت است. هیأت های اجرایی مدافع دولت هستند نه مدافع نظام در حالی که هیأت های اجرایی باید برای جمهوری اسلامی اقدام می کردند و تشخیص این بند ها نیز در اختیار هیأت های اجرایی نبود. در هرصورت این اقدام هیأت های اجرایی هزینه بزرگی بود. متاسفانه برخی از نادوستان به زور می خواهند عده ای را از قطار نظام پیاده کنند.

منبع: آرمان ملی

548020