زلزله ۵ ریشتری شوسف خراسان جنوبی را لرزاند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: زلزله‌ای به بزرگی ۵ ریشتر حوالی شوسف در خراسان جنوبی را در عمق ۷ کیلومتری زمین در ساعت ۱۲:۴۳ به لرزه درآورد. خوشبختانه خرابی و تلفات جانی در این زلزله رخ نداده است.
تصویر زلزله ۵ ریشتری شوسف خراسان جنوبی را لرزاند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدعلی کاووسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی این حادثه تیم ارزیاب هلال‌احمر شوسف برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

وی گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی بیان کرد: طبق تماس با دهیاران روستاهای توتسک_ کجی_ بورگان_ چاه شماره 4 سهل آباد فعلا ترک خوردگی کوچک در برخی منازل گزارش شده است.

وی با اشاره به بازدید از منطقه زلزله زده شوسف و روستاهای اطراف گفت: در بازدید میدانی از مرکز کانون زلزله در روستاهای تیغدر و توتسک از نزدیک جویای حال مردم این دو روستا شدیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: خوشبختانه خرابی و تلفات جانی در این زلزله رخ نداده است.

وی گفت: مردم باید هلال احمر را در هماهنگی و کمک رساندن به همنوعان یاری کنند.

کاوسی ادامه داد: پیش بینی محل‌های اسکان اضطراری برای استقرار مردم جهت جلوگیری و امن بودن از تهدیدات و خطرات ناشی از پس لرزه‌ها شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی ضمن خداقوت به نیروهای امدادی و داوطلب هلال احمر افزود: این نیروها از همان ساعت‌های اولیه در محل زلزله حضور پر رنگ داشتند و الحمدالله مشکلی در ارائه خدمت به مردم وجود ندارد.

منبع: تسنیم

546281