وام اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد افزایش یافت

وزیر اقتصاد درباره درخواست کمیته امداد برای افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی اعضای این کمیته از ۱۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان گفت: افزایش این تسهیلات به ۳۰۰ میلیون تومان را در شورای پول و اعتبار مطرح می کنیم.
تصویر وام اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، احسان خاندوزی در نشست تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی اظهار کرد: نرخ بیکاری بهار امسال به ۸.۲ درصد رسیده بود که در تابستان بازهم کاهش یافت؛ چنین رقمی همزمان با افزایش نرخ مشارکت در سالهای قبل نداشتیم و این همسویی خیلی امیدوارکننده است.

وی گفت: سیاست های ناظر بر ایجاد رونق در عرصه کلان اقتصادی، سیاست های تسهیل کسب و کارها و سیاست‌های تحریک اشتغال و تامین مالی کاریابی و ... از مهمترین سیاست هایی است که موجب کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت می شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی کمیته امداد با نظارت های پسینی به هدف رسیده است، افزود: به جهت کمیت نیز تلاش دولت و مجموعه دستگاه های مالی این بوده که تعداد واحدهایی که تامین مالی شده اند را افزایش دهند.

خاندوزی ادامه داد: اراده و خواست جدی دولت و رییس جمهور این است که از ظرفیت تمام نهادهای تخصصی و واسط استفاده کنند؛ البته با وضع مطلوب خیلی فاصله داریم ولی نسبت به چند سال قبل وضعیت خیلی بهتری داریم و اینده روشنی پیش رو داریم.

وی گفت: در خصوص صندوق ضمانت نیز باید امار عملکرد بانک ها افزایش یابد تا سخت گیری ها در خصوص ضمانت و وثایق کاهش یابد.

خاندوزی درباره درخواست کمیته امداد برای افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی اعضای این کمیته از ۱۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان تصریح کرد: حتما موافق افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی هستیم و به رییس کل بانک مرکزی هم می گوییم تا ۳۰۰ میلیون تومان را هم افزایش دهند. این موضوع را در شورای پول و اعتبار مطرح می کنیم.

بختیاری رییس کمیته امداد در این نشست گفت: در جامعه اسلامی تکدی گری باید مغضوب باشد؛ باید بستر کار فراهم شود تا عده ای مشمول این غضب قرار نگیرند.

وی ضمن تقدیر از بانکها بعنوان یاوران اشتغال کمیته امداد گفت: ۸۶ درصد تسهیلات مربوط به اشتغال کمیته امداد در سال قبل جذب شد؛ با راه اندازی صندوق ضمانت اشتغال نیز تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات به اعضای کمیته امداد انجام شده است.

او با اشاره به اینکه بالای ۹۲ درصد اشتغالزایی کمیته امداد به هدف رسیده است، تصریح کرد: اکنون وام اشتغالزایی ۱۵۰ میلیون تومان برای اعضای کمیته امداد خیلی جوابگو نیست و استدعا داریم این عدد در شورای پول و اعتبار حداقل به ۲۰۰ میلیون تومان برسد؛ البته رقم ۳۰۰ میلیونی تسهیلات قرض الحسنه هم محفوظ باشد.

بختیاری از بانک‌ها و وزارت اقتصاد خواست تا تسهیلات اشتغال به کمیته امداد را هم در کنار تسهیلات ازدواج و فرزند اوری در اولویت قرار دهند.

منبع: تسنیم

544819