مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس:

آموزش امداد و نجات به 12 هزار نیروی مسلح

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: در راستای افزایش مهارت‌های کمک‌های اولیه، بیش از 12 هزار از نیروهای مسلح از این‌گونه مهارت‌ها بهره‌مند شدند.
تصویر آموزش امداد و نجات به 12 هزار نیروی مسلح

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات این جمعیت به بیش از 12 هزار نیروی مسلح در استان فارس آموزش دیده‌اند.

حسین درویشی امروز اظهار داشت: در 6 ماه اول نخست سال جاری، 12 هزار و 192 نیروی وظیفه در مرکز آموزشی شهید قنبر ترابی نزاجا کازرون، مرکز آموزشی شهید دستغیب نیروی انتظامی جهرم، مرکز آموزشی حضرت ولی عصر (عج) نیروی زمینی سپاه آباده و پادگان احمدبن موسی و شیراز از آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات جمعیت هلال احمر استان فارس بهره‌مند شده‌اند.

وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را ارتقای سطح دانش و آمادگی کارکنان وظیفه در مواجهه با حوادث و سوانح عنوان کرد‌، و افزود: کمک‌‎های اولیه به اقدامات اولیه‎‌‌ای گفته می‌شود که بلافاصله پس از بروز حادثه و قبل از رسیدن نیروهای امدادی یا انتقال به مراکز درمانی به ‌منظورکاهش آسیب و تثبیت وضعیت جسمانی‌ مصدوم صورت می‌پذیرد.

درویشی ادامه داد: آمادگی در برابر مخاطرات نیز اقداماتی است که فرد با یادگیری آن می‌تواند در برابر انواع مخاطرات و بلایای طبیعی و انسان‌ساخت آماده شود و در زمان حادثه اقدامات لازم در این شرایط را انجام دهد.

510378