اظهارات مهم یک نماینده درباره پشت پرده «دلار تلگرامی» و گردانندگان آنها

سارا فلاحی گفت: کمیسیون امنیت ملی در جلسات هفته بعد یکی از موضعاتی که پیگیری خواهد کرد صحبت های حضرت آقا خواهد بود که یکی از مهم‌ترین بخش های صحبت های ایشان همین موضوع خواهد بود که به نظر من کاملا امنیتی است‎؛ چرا که سازه اقتصادی است اما پایه آن امنیتی است.
تصویر اظهارات مهم یک نماینده درباره پشت پرده «دلار تلگرامی» و گردانندگان آنها

به گزارش سایت خبری پرسون، «دلار تلگرامی» اصطلاحی که چندی است در کشور شنیده می شود و به عنوان معضلی جدی در اقتصاد کشور مطرح است. چنانکه رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام اخطاری جدی درباره دلار و دلار تلگرامی دادند و با انتقاد از بعضی از شرکتهای بزرگ و پُر درآمد دولتی که از مواد اولیه داخلی برای تولید استفاده می‌کنند اما قیمت محصولات خود را با دلار تلگرامی و قیمت‌های جعلی هدایت‌شده از طرف دشمن تطبیق می‌دهند، گفتند: چرا باید این کار که حاکمیت دادن به دلار و تقویت رقیب ریال است، انجام بگیرد.

اما دلیل اهمیت دلار چیست که سوداگران و اخلالگران برای اخلال تعیین نرخ آن تا این حد تلاش می کنند؟ همچنین «دلار تلگرامی» چیست و چه کسانی پشت ماجرا هستند و چرا برخورد جدی با آن نشده است؟

سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشور در این باره گفت: موضوع دلار تلگرامی در راستای همان جنگ اقتصادی است که دشمنان علیه کشور ما به راه انداخته اند و بخشی از این جنگ همین اقدامات است که برخی با راه اندازی کانال‌های تلگرامی سعی دارند به شکل هدفمند بازار ارز را دچار نوسان کنند. در حقیقت کارشان این است که ذهن مردم ما را دچار تشویش کنند.

نماینده ایلام ادامه داد: به نظر من این کار کاملا مهندسی شده است و بخشی از این اتفاق در خارج از مرز های ما مدیریت می شود. چرا که نهادهای امنیتی خارج کشور از عنوان «انقلاب دلار» برای اینکه بازار و اقتصاد ما را به هم بریزند استفاده کرده بودند. البته این موضوع و اقدامات آنها تا اندازه ای مدیریت شد. الان هم نهادهای نظارتی و امنیتی ما باید ورود جدی‌تری داشته باشند تا افراد پشت این صحنه را مدیریت و کنترل کنند و اجازه ندهند که بیش از این بازار ما را دچار نوسان کنند. به نظر من این امر یک اقدام کاملا مهندسی شده و در راستای همان جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی است و باید در این زمینه مواظبت بیشتری داشته باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به پشت پرده «دلار تلگرامی» و تاکید بر اینکه برخی از گردانندگان این کانال های تلگرامی در خارج و تعدادی هم در داخل هستند، افزود: چندی پیش ما یک التهاب اساسی در بازار داشتیم که کنترل شد. این التهاب با ورود دستگاه های امنیتی و نظارتی موضوع مدیریت شد و بازار ارز تا آن حد شدید و عجیب و قریب که دشمنان انتظار داشتند به هم نریخت. فلاحی در مورد برخورد جدی با این افراد تصریح کرد: در این زمینه افراد بسیاری هم دستگیر شدند و وزیر اقتصاد هم در جلسه علنی به این موضوع و برخوردها اشاره کرد و توضیحاتی به مجلس داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشور ادامه داد: همانطور که حضرت آقا اشاره کردند برخی شرکت های پر درآمد هستند که ارز را می‌گیرند و آن را به عنوان رقیب ریال مطرح می کنند. از آن ارز به درستی استفاده نمی کنند و در راستای آن هدفی که ارز به آنها داده شده از آن استفاده نمی کنند. به نظر من باید با این شرکت ها برخورد جدی شود و ارز را به آن تولید کننده هایی اختصاص دهیم که در راستای تولید ملی فعالند و پای آن هستند و هدفشان این است که خدمات ملی بدهند. نهادهای نظارتی و امنیتی ما هم تا کنون بسیار زحمت کشیده اند. چرا که جنگ، یک جنگ گسترده است و نهادهای مختلف امنیتی دنیا هم برابر ما و پشت این قضیه هستند؛ اما ما انتظار داریم که با توجه به گسترده بودن این جنگ و قدرتی که نهادهای امنیتی ما دارند بیشتر مقابله بکنند و رصدهای جدی‌تری داشته باشند.

وی افزود: بعد از صحبت هایی که جضرت آقا داشتند قطعا مجلس جدی‌تر به این موضوع ورود خواهد کردند و اقدامات نظارتی و تقنینی خود را انجام خواهد داد.

همچنین کمیسیون امنیت ملی هم در جلسات هفته بعد یکی از موضعاتی که پیگیری خواهد کرد صحبت های حضرت آقا خواهد بود که یکی از مهم‌ترین بخش های صحبت های ایشان همین موضوع خواهد بود که به نظر من کاملا امنیتی است؛ چرا که سازه اقتصادی است اما پایه آن امنیتی است و کمیسیون امنیت ملی هم باید آن را پیگیری کند.

479660