آغاز همایش بانکداری الکترونیک/ اگر بانک‌ها نبودند «هدفمندی یارانه‌ها» اجرا نمی‌شد

نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت درحالی آغاز به‌کار کرد که وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی علی‌رغم اطلاع‌رسانی قبلی شرکت نکردند.
تصویر آغاز همایش بانکداری الکترونیک/ اگر بانک‌ها نبودند «هدفمندی یارانه‌ها» اجرا نمی‌شد

به گزارش سایت خبری پرسون، نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت درحالی آغاز به‌کار کرد که وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی علی‌رغم اطلاع‌رسانی قبلی شرکت نکردند.

اصغر ابوالحسنی در نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اعلام کرد: رییس کل محترم به خاطر جلسه ای که داشتند نتوانستند در این همایش حضور یابند وانشالله دراختتامیه خدمت ایشان خواهیم بود.

مهمترین هدف اقتصادی بانکداری الکترونیک‌ افزایش سودآوری است ولی یک بال این مهم کاهش هزینه است؛ افزود: کاهش هزینه سودرا افزایش میدهد که بانکداری دیجیتال بطور عمده می تواند هزینه ها را کاهش دهد. البته تحولات داخلی کشورها نیز می تواند دراین هدف اثرگذار باشد.

وی با تاکید براینکه در هدفمندی یارانه ها اگر بانکها نبودنداین طرح به سرانجام نمی رسید؛ گفت:‌ آنزمان ما خودمان هم فکرمی کردیم ممکن است سیستم بیفتد ولی نشد و کار جلو رفت.

این مقام مسوول در بانک مرکزی ادامه داد:‌ همان بانکداری الکترونیک که در هدفمندی به ما کمک کرد امروز به جایی رسیده که در سطح منطقه و جهانی خیلی عقب نباشیم چه بسا بانکداری ما برای کشورهای در سطح خودمان و آسیای جنوب غربی می تواند الهام بخش باشد هرچند سرعت ‍پیشرفت دنیا زیاد است و پولهای جدیدی که خلق می شود کار را سخت تر می کند.

ابوالحسنی با بیان اینکه جنگ پولهاست که درقالب جنگ و تحریم خودش را نشان میدهد؛ تصریح کرد:‌ دنیا در یک دوراهی قرار دارد که یا خودش را برساند به آنچه باید برساند یا تماشگر شود تا با پول و چرخش پول مورد ظلم قرار گیرند.

463648