مشهد در وضعیت زرد کرونایی/ یک شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهر مشهد، در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت و در حال حاضر تنها یک شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز است.
تصویر مشهد در وضعیت زرد کرونایی/ یک شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محمد پهلوان رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهر مشهد، در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت و در حال حاضر تنها یک شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز است.

دکتر محمد پهلوان با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان کوهسرخ در وضعیت قرمز و شهرهای بردسکن،تایباد،خلیل آباد، درگز، قوچان، کاشمر و نیشابور در وضعیت نارنجی قرار دارند، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شهرستان بینالود در شرایط آبی، مشهد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند بیماران بستری و سرپایی در استان خراسان رضوی کاهشی است و در حال حاضر کمتر از ۳۸۱ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند، تصریح کرد: به طور حتم ادامه این روند به همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و تکمیل واکسیناسیون ارتباط مستقیم دارد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در ایام نوروز، تمامی پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال و به مراجعین در گروه‌های مختلف سنی ( ۵ سال به بالا) خدمات ارائه می‌دهد، تاکید کرد: در شرایط حال حاضر که روند ابتلا به بیماری کویید-۱۹ در حال کاهش است، بهترین زمان برای دریافت واکسن و یا تکمیل واکسیناسیون است تا با افزایش ایمنی جامعه از ایجاد پیک‌های بعدی جلوگیری شود.

389529