پای محموله کروکودیل به کشور باز شد

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از ورود محموله کروکودیل سفارشی مشهد به کشور خبر داد و گفت: ۸۰ سر کروکودیل پرورشی در قالب نخستین محموله وارداتی از کشور مالزی به تهران رسید که در امروز و فردا برای پرورش و تکثیر به تنها مزرعه پرورش کروکودیل وارد مشهد می‌شود.
تصویر پای محموله کروکودیل به کشور باز شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان خراسان رضوی، مجید طاهرپور مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: کروکودیل‌های پرورشی در مراحل و شرایط خاص وارد شده و طبق نظر کارشناسان در محیط آماده شده برای نگهداری، آزادسازی می‌شوند.

او با بیان اینکه پرورش کروکودیل با توجه به قابلیت صادرات پوست و گوشت این گونه، دارای ارزش و درآمد فراوانی است، افزود: این محموله برای راه اندازی مرحله نخست تنها واحد پرورش کروکودیل خراسان رضوی در منطقه مُلک آباد، در حد فاصل مشهد - نیشابور به این منطقه منتقل می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: این واحد با ظرفیت تولید ۳۰۰ تخته پوست کروکودیل، ظرفیت سازی شده و مجوز‌های لازم را دریافت کرده است.

طاهرپور بیان کرد : خراسان رضوی به دلیل وجود مزرعه پرورش کروکودیل در کشور رتبه خوبی در پرورش کروکودیل دارد.

او با اشاره به ارزش بالای صادراتی پوست تصریح کرد: پرورش کروکودیل ۲.۵ تا سه سال طول می‌کشد که پس از آن پوست کروکودیل آماده دباغی و صادرات می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: کروکودیل پوزه‌کوتاه بومی ایران، ارزش اقتصادی چندانی برای صادرات ندارد و از مجموع ۲۴ گونه کروکودیل موجود در دنیا فقط پنج گونه ارزش اقتصادی برای پرورش دارند.

طاهرپور اظهار کرد: از میان این پنج گونه کروکودیل، پرورش گونه کروکودیل آسیای جنوب شرقی (تایلندی) در ایران انجام می‌شود که طول آن به هفت متر نیز می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

363531