نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد:

رکن مهم روضه خوانی؛ دوری از ظاهرسازی و عدم توجه به مسائل مادی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رکن مهم روضه خوانی؛ دوری از ظاهرسازی و عدم توجه به مسائل مادی را عنوان کرد و گفت: رکن مهم روضه خوانی و ذکر مصیبت ائمه (ع)، داشتن اخلاص کامل، دوری از ریا است.
تصویر رکن مهم روضه خوانی؛ دوری از ظاهرسازی و عدم توجه به مسائل مادی

به گزارش سایت خبری پرسون از استان اذربایجان شرقی، آئین تجلیل از روضه خوانان معمر حسینی تبریز صبح یک شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جمع روضه خوانان حسینی تبریز گفت: روضه خوانی به اندازه‌ای مهم، ضروری و تأثیر گذار است که پیشوایان معصوم علیهم السلام و عارفان و علمای ربانی همواره بدان سفارش کرده و خواستار زنده نگه داشتن نام و یاد امام حسین (ع) شده‌اند.

وی گفت: حضرات معصومین علیهم السلام همواره بر زنده داشتن واقعه کربلا پایبند بوده و در بزرگداشت این واقعه جانکاه، دیده‌ای گریان، اشکی روان، قلبی سوزان و زبانی روضه خوان داشته‌اند.

آل هاشم افزود: ذکر مصیبت اگر خالصانه نباشد، هیچ تأثیری در قلوب بر جای نخواهد گذاشت و ثواب و بهره‌ای نخواهد داشت. این اخلاص و بی ریایی در روضه خوانی معمرین بیشتر از همه احساس می‌شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مرثیه گوی آگاه و بصیر، همواره اخلاص را پیشه خود ساخته، در صدد جلب رضایت و خشنودی خدا و پیشوایان معصوم (ع) بر می‌آید.

وی گفت: یکی از بایسته‌های مهم تبلیغ و وعظ، بیان مصائب و مراثی اهل بیت علیهم السلام به خصوص سرور شهیدان امام حسین علیه السلام و تبیین فلسفه و اسرار قیام عاشورا است.

آل هاشم ابراز داشت: بر هیچ دانای بصیر پوشیده نیست که ابکای شیعیان و گریانیدن مؤمنین بر مصائب آل محمد (ص)، مثل گریستن، از عبادات موکده و مستحبات مرغوبه است.

وی گفت: علما و روحانیون، جایگاه خود را از پُست و مقام به دست نیاورده‌اند، بلکه شخصیت و شهرت معنوی را با تلاش در راه خدا و خدمت خالصانه به مردم کسب کرده‌اند.

امام جمعه تبریز افزود: هرچه سن یک روضه خوان بالاتر رود، جایگاه اجتماعی اش نیز ارتقا پیدا می‌کند. عالمان دین نه تنها بازنشسته نمی‌شوند، بلکه روزبه‌روز شعاع معنوی و تأثیرگذاری‌شان نیز بیشتر می‌شود و این امر، نشانه بندگان مخلص خدا و علمای دین است. روضه خوانی نوعی تعلیم و تربیت است، تأثیرگذاری بر قلوب مردم است روضه خوانی پایان‌پذیر نیست.

منبع: مهر

363466