افتتاح 120 پروژه مخابراتی در خراسان جنوبی

بهره‌برداری از ۱۲۰ پروژه مخابراتی با اعتبار ۱۹۲ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال در شهرستان‌های طبس، بشرویه، زیرکوه و بیرجند به هم‌زمان با هفته دولت انجام شد.
تصویر افتتاح 120 پروژه مخابراتی در خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، حسن آذری نصرآباد مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت ۲۳ پروژه مخابراتی در شهرستان بشرویه با اعتبار ۹ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت مخابرات ایران افتتاح شد.

حسن آذری نصرآباد بیان کرد: ۲ پروژه توسعه شبکه انتقال با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون ریال، نصب، توسعه و افزایش پهنای باند دیتا ۱۵ پروژه با اعتبار سه میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: همچنین نصب، راه‌اندازی و توسعه سویچ یا کافو نوری چهار پروژه با اعتبار چهار میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال و اجرا و توسعه شبکه کابل و فیبرنوری ۲ پروژه با هزینه‌کرد یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که همزمان با هفته دولت در بشرویه به بهره‌برداری رسید.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح پروژه‌های مخابراتی شهرستان طبس در هفته دولت عنوان کرد: در این شهرستان ۶۶ پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۴ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت مخابرات ایران به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ۱۹ پروژه توسعه شبکه انتقال، تغذیه و نیرو چهار مورد، نصب، توسعه و افزایش پهنای باند دیتا ۳۴ مورد، اجرا و توسعه شبکه و کابل و فیبر نوری ۲ پروژه، نصب و راه‌اندازی GSM رضویه یک و نصب، راه‌‍اندازی و توسعه سوییچ و فیبر نوری ۶ پروژه در این شهرستان افتتاح شد.

آذری نصرآباد با اشاره به بهره‌برداری از ۷۰۰ پورت سوئیچ IP bace در روستای خراشاد بیرجند تصریح کرد: همچنین ۱۲۸ پورت اینترنت پرسرعت در مجموع با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت مخابرات ایران در هفته دولت افتتاح شد.

وی عنوان کرد: در هفته دولت مردم روستاهای شاخن و خراشاد بیرجند از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند و اعتبار پروژه‌های احداث سایت همراه اول افکشت، آرویج و ارتقای تکنولوژی خراشاد و شاخن و ۴۰ کیلومتر فیبرنوری از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهرستان زیرکوه ۲۵ پروژه با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال هفته دولت افتتاح شد گفت: این پروژه‌ها شامل توسعه شبکه انتقال ۱۶، نصب، توسعه و افزایش پهنای باند دیتا هفت، تغذیه و نیرو شهر آبیز و اجرا و توسعه شبکه کابل شهر آبیز هر کدام یک پروژه است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به توسعه شبکه فیبرنوری روستایی گفت: با اجرای طرح فیبررسانی میزان دسترسی خانوارهای روستایی به شبکه مذکور و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، بانکی و سایر خدمات نوین افزایش یافت.

منبع: ایرنا

335672