امام جمعه شهرستان مریوان در گفتگو با پرسون؛

نگاه به بازارچه‌های مرزی به صورت علمی و تخصصی خود فرصت آفرین است

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: نگاه به مرزها و بازارچه‌های مرزی به صورت علمی و تخصصی خود فرصت آفرین است، بنابراین امیدواریم که هیات دولت جدید و وزرای دولت سیزدهم بتواند به این مسئله مهم که خواسته همه مردم شهرستان مریوان است ورود پیدا کند.

تصویر نگاه به بازارچه‌های مرزی به صورت علمی و تخصصی خود فرصت آفرین است

ماموستا مصطفی شیرزادی؛ امام جمعه شهرستان مریوان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون اظهار داشت: استان کردستان به ویژه شهرستان مریوان دارای مشکلات بسیاری در حوزه اشتغال و اقتصاد هستند که برون رفت از این وضعیت نیازمند یک عزم جدی و ملی دارد.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: با وجود اینکه در بُعد اقتصادی مریوان دارای مزیت‌های بسیار بالایی است، بازهم شاهدیم که کم‌کاری های صورت گرفته در این منطقه باعث شده است که مردم از مرز بین المللی باشماق در این شهرستان کمترین بهره را ببرند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مریوان دارای افراد و جوانان نخبه و تحصیلکرده بسیاری است ولی با وجود بیکاری بسیاری بالا در این شهرستان، این عزیزان برای یافتن شغل و کار به مرکز استان و حتی تهران از روی اجبار مهاجرت می‌کنند که این زمینه باعث شده است که چهره‌های فرهیخته و با علم در این خطه روز به روز کمتر از گذشته شوند و بی‌شک روزی فرا خواهد رسید که مریوان خالی از هر گونه نخبه و تحصیلکرده شود.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بسترهای سرمایه‌گذاری در مریوان مهیاست، بیان کرد: خوشبختانه تمام بسترهای موجود برای سرمایه‌گذاری کلان و پایدار در مریوان موجود است ولی برخی از عوامل موجب شده است که تمایل سرمایه‌گذاران به این خطه به صورت محسوسی کاهش پیدا کند و این فرصت طلایی از مردم این شهرستان گرفته شود.

امام جمعه شهرستان مریوان افزود: موضوع دیگری که همواره دغدغه اصلی مردم به ویژه تجار مریوانی است، نبود زیرساخت‌های استاندارد در مرز بین المللی باشماق است، با توجه به اینکه بیشترین صادرات از کردستان توسط مرز باشماق انجام می‌گیرد ولی بازهم می‌بینیم که هنوز در بسیاری از نیازهای ابتدایی این بازارچه دارای مشکلات زیادی است که باید هرچه سریعتر برطرف شود.

ماموستا شیرزادی عنوان کرد: نگاه به مرزها و بازارچه‌های مرزی به صورت علمی و تخصصی خود فرصت آفرین است، بنابراین امیدواریم که هیات دولت جدید و وزرای دولت سیزدهم بتواند به این مسئله مهم که خواسته همه مردم شهرستان مریوان است ورود پیدا کند.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

322472