تحلیلگر مسائل آمریکا در گفت وگو با​ پرسون:

مرگ دموکراسی در آمریکا چالش جدی رئیس‌جمهور فاقد مشروعیت

برخی از نخبگان آمریکایی در کنگره آمریکا سال‌هاست بحث افول آمریکا و چالش‌های جدی که دموکراسی آمریکایی با آن مواجه است را مطرح می‌کنند. دموکراسی آمریکایی آنجایی که وجود دارد عمق بسیار کمی دارد و مشکلات متعددی که در آمریکا وجود دارد در عمل موکراسی را در این کشور با چالش و بن‌بست مواجه کرده است.
تصویر مرگ دموکراسی در آمریکا چالش جدی رئیس‌جمهور فاقد مشروعیت

فواد ایزدی تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با​ سایت خبری پرسون، در خصوص ناتوانی آمریکا در دموکراسی و سقوط آن در ایالات متحده گفت: دموکراسی در آمریکا دچار چالش جدی شده است و اینکه بایدن طی ۴ ماهی که رئیسجمهور شده است مدام تکرار می‌کند که دموکراسی آمریکایی زنده خواهد ماند و مشکلاتش حل خواهد شد به دلیل وجود مشکلات و مسائل در آمریکا است.

ایزدی در ادامه تشریح کرد: بخش قابل توجهی از مردم آمریکا به خصوص جمهوری‌خواهان، بایدن را رئیس‌جمهور دارای مشروعیت نمی‌دانند و معتقدند که در انتخابات سال ۲۰۲۰ تقلب شده و ترامپ پیروز انتخابات بوده است به همین دلیل چالش اصلی بایدن این است که در ذهن بسیاری از مردم آمریکا به عنوان یک رئیس‌جمهور دارای مشروعیت مطرح نیست.

بایدن قول‌های زیادی در دوره انتخابات داده اما به دلیل افول آمریکا، کاهش قدرت آمریکا، مشکلات مالی متعدد، تسویه بودجه و مشکلات دیگر نتوانسته بسیاری از این قول‌ها را عملی کند و بحث پیشبرد دموکراسی یا تقویت دموکراسی در خارج از آمریکا بیش‌تر جنبه فرافکنی دارد

وی همچنین افزود: چالش دومی که بایدن با آن روبرو است مربوط حوزه سیاست داخلی است. بایدن قول‌های زیادی در دوره انتخابات داده اما به دلیل افول آمریکا، کاهش قدرت آمریکا، مشکلات مالی متعدد، تسویه بودجه و مشکلات دیگر نتوانسته بسیاری از این قول‌ها را عملی کند و بحث پیشبرد دموکراسی یا تقویت دموکراسی در خارج از آمریکا بیش‌تر جنبه فرافکنی دارد.

این تحلیلگر مسائل آمریکا اظهار داشت: برخی از نخبگان آمریکایی در کنگره آمریکا سال‌هاست بحث افول آمریکا و چالش‌های جدی که دموکراسی آمریکایی با آن مواجه است را مطرح می‌کنند. دموکراسی آمریکایی آنجایی که وجود دارد عمق بسیار کمی دارد و مشکلات متعددی که در آمریکا وجود دارد در عمل موکراسی را در این کشور با چالش و بن‌بست مواجه کرده است. برخی از نخبگان آمریکایی این موضوع را مطرح می‌کنند اما برخی مطرح نمی‌کنند.

فواد ایزدی در پایان خاطر نشان کرد: نکته‌ای که ما باید به آن توجه کنیم این است که کشوری که ادعا می‌کند من الگوی شما هستم، خودش در حوزه حکمرانی دچار مشکلات جدی است و این حرف ما نیست بلکه حرف نخبگان و برخی از سیاستمداران آمریکایی است.

308897

مطالب مرتبط