معاون اقتصادی استاندار کردستان:

پرداخت تسهیلات به روستائیان با هدف جلوگیری از مهاجرت به شهرهاست

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: یکی از اهداف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان کردستان جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها و حاشیه‌نشینی می‌باشد.
تصویر پرداخت تسهیلات به روستائیان با هدف جلوگیری از مهاجرت به شهرهاست

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، خالد جعفری؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان بیان کرد: 12 هزار طرح روستایی در حوزه اشتغال‌زایی در سطح استان کردستان با پرداخت بالغ بر 377 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بهره‌برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: این میزان تسهیلات بانکی به روستاییان استان کردستان با هدف کاهش بیکاری و در مقابل ایجاد اشتغال پایدار پرداخت شده است.

جعفری در ادامه سخنان خود بیان داشت: البته نگاه ما این است که اولویت با ماندگاری حرفه و شغل باشد و بعد از آن به اشتغال روستاییان توجه داریم، زیرا این دو به هم متصل هستند.

معاون استاندار کردستان افزود: یکی دیگر از اهداف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان کردستان جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها و حاشیه‌نشینی آنان می‌باشد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: موضوع دیگری که در بحث پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان مطرح است، ایجاد صنایع فرآوری تولیدات کشاورزی و باغی در روستاهای کردستان می‌باشد.

جعفری در پایان سخنان خود بیان داشت: مسئله دیگری که در بُعد کلان بدان نگاه می‌شود، ایجاد مشاغلی است که کمتر به طبیعت و محیط زیست آسیب می‌رسانند زیرا در سالهای گذشته بهره‌برداری زیاد از زمین‌های کشاورزی و منابع آبی شده است و اکنون زیان‌های آن را می‌بینیم.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

288859

مطالب مرتبط