سبزعلیپور در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش اول

رئیس جمهور نظامی و یا اقتصاددان مطلوب کشور نیست

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: قرار نیست رئیس جمهور متخصص یک حوزه باشد. درست نیست زمانی که وضعیت اقتصادی خوب نیست، رئیس جمهور اقتصاددان و یا زمانی که ضعف نظامی داشته باشیم صحبت از حضور یک نظامی کنیم. رئیس جمهور با انتخاب افراد شاخص در تخصص‌های مختلف مشکلات را رفع می‌کند. 
تصویر رئیس جمهور نظامی و یا اقتصاددان مطلوب کشور نیست

محمدرضا سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: اقتصاد از سیاست مهم‌تر است. زیرا اقتصاد به سیاست قدرت می‌دهد. اقتصاد و اقتصادیون، سیاستمدارن را خلق می کنند و سپس وابسته به آنها می‌شوند. مانند کامپیوتر که بشر خود خلق کرد و سپس به آن وابسته شد و نمی‌تواند بدون وجود آن زندگی کند.

سبزعلیپور بیان کرد: سیاستمداران در ویترین هستند، در حالی که اقتصاد، اقتصادیون که می‌توان آنها را دولت‌های در سایه نامید؛ اقدامات اصلی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: برخی از بزرگترین افراد پولدار دنیا صهیونیسم‌ها هستند و به واسطه پول در آمریکا نقش پررنگی دارند.

این کارشناس اقتصادی افزود: تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری موضوع با اهمیتی است. هزینه دارد و باید پرداخت شود. تبلیغات در روستاها، سایت ها، روزنامه‌ها و شبکه‌های مجازی هزینه بر است.

سبزعلیپور در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور اقتصاددان برای بهبود وضعیت ایران مناسب و موثر است، گفت: نظر مثبتی در خصوص رئیس جمهور شدن یک اقتصاددان ندارم. کشور در شرایط خاصی است و کسی که رئیس جمهور می‌شود، باید مکانیسیم رهبریت و رئیس جمهور شدن را داشته باشد. فردی مناسب است که سرآمد، مدیر، مدبر، خدمت گذار، پاک دست، دانا، کارآمد، دلسوز، سکان‌دار، آینده نگر، باسواد و تیم خوبی داشته باشد.

وی گفت: قرار نیست رئیس جمهور متخصص یک حوزه باشد. درست نیست زمانی که وضعیت اقتصادی خوب نیست، رئیس جمهور اقتصاددان و یا زمانی که ضعف نظامی داشته باشیم صحبت از حضور یک نظامی کنیم. رئیس جمهور با انتخاب افراد شاخص در تخصص‌های مختلف مشکلات را رفع می‌کند.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: صرف خوب صحبت کردن مشکلات را رفع نمی‌کند، رئیس جمهور باید مدیریت بلد باشد. دولت تدبیر و امید، اقتصاددانان مطرحی را به کار گرفت، اما در عمل اقتصاد کشور به وضعیت امروزی دچار شد.

286829