معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری کل استان البرز مطرح کرد:

افزایش رضایت مندی ارباب رجوع از دستگاه قضایی

به گفته معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری کل استان البرز، افزایش 5 درصدی رضایت مندی ارباب رجوع از دستگاه در طرح تدوین مدل استانی سند تحول قضائی در برنامه شش ماهه نخست سال 1400 محقق شده است.
تصویر افزایش رضایت مندی ارباب رجوع از دستگاه قضایی

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، حسین اعظمی چهاربرج ضمن اعلام خبر نهایی شدن تدوین برنامه عملیاتی شش ماهه نخست سال 1400 و ابلاغ آن به حوزه های قضایی سطح استان، تصریح کرد: اولین و اصلی‌ترین هدف از اجرای این برنامه افزایش رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی است.

وی اضافه کرد: در همین راستا افزایش 5 درصدی رضایت مندی ارباب رجوع و بالا رفتن 10 درصدی سطح رضایت مندی همکاران نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، دو محور مورد توجه در این برنامه است که روند پیشرفت این موضوعات از طریق افکارسنجی های دوماهه رصد خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: تعیین تکلیف پرونده های مسن و معوق، تعیین تکلیف شعب با مانده نامتعارف و همچنین کاهش و ساماندهی ورود پرونده به شعب دادسرا و دادگاه های بدوی و تجدیدنظر از جمله اهداف این برنامه در حوزه عملکردی است.

اعظمی چهاربرج افزود: حوزه حقوق عامه، حوزه اقتصادی و تحقق شعار سال و حوزه زندان؛ سه حوزه مهم دیگر در این برنامه هستند که برنامه عملیاتی آنها تدوین شده و گزارشات آن نیز بصورت ماهیانه از حوزه های قضایی دریافت خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ابلاغ سند تحول قضائی از سوی قوه قضائیه، گفت: استخراج نسخه استانی این سند از دی ماه 1399 آغاز شده و تلاش می شود ضمن راه اندازی چهار سامانه مرتبط با اجرای آن، تدوین مدل استانی سند تحول قضائی نیز در برنامه شش ماهه نخست سال 1400 محقق شود.

معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری کل استان البرز در تشریح فرآیند اجرایی برنامه عملیاتی شش ماهه نخست سال 1400، خاطرنشان کرد: در این برنامه برای هر شهرستان، مجتمع قضایی و حتی شعب، برنامه منحصر به فرد طراحی شده و میزان فعالیت هر واحد قضایی یا شعبه نیز بر حسب ماه معین شده و در نهایت سهم قاضی رسیدگی کننده و مدیر واحد قضایی نیز به تفکیک مشخص شده است.

285248