توانگر نوشت:

علت پروژه تراشی زنگنه برای احداث طرح هزینه بر پتروشیمی در زادگاهش چیست؟

رئیس کمیسیون اقتصاد انرژی مجلس در توئیتی به اصرار وزیر نفت در ماه‌های پایانی دولت برای تعجیل در روند اجرای طرح پروپیلن اسلام‌آباد غرب اشاره کرد. ‏
تصویر علت پروژه تراشی زنگنه برای احداث طرح هزینه بر پتروشیمی در زادگاهش چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و رئیس کمیته اقتصاد انرژی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

تخته گاز زنگنه برای پروژه‌تراشی در اواخر دولت؛

بیژن ‎زنگنه وزیر نفت در حالی در ماه‌های پایانی دولت برای تعجیل در روند اجرای طرح پروپیلن اسلام‌آباد غرب اصرار دارد که به اعتقاد کارشناسان نتیجه این طرح، یک ‎پتروشیمی پُرخرج و کم‌بازده است.

از جمله ایرادات این طرح می‌توان به تشدید چالش ‎متانول مازاد در کشور، ابهام در تامین پایدار خوراک این پتروشیمی، مکان‌یابی نادرست در دور بودن از مبادی تامین خوراک و مبادی صادراتی و بازار مصرف و چالش تامین آب مصرفی موردنیاز این طرح اشاره کرد.

علیرغم مخالفت کمیته تخصصی هیئت دولت با طرح وزارت نفت، اما زنگنه با هماهنگی با ‎جهانگیری یک روز قبل از ابلاغ مصوبه، کلنگ این واحد پتروشیمی در اسلام‌آباد غرب را می‌زند.

معلوم نیست که دلیل عجله داشتن زنگنه در جلو بردن طرح پروپیلن غرب و برگزاری مناقصات، انتخاب پیمانکاران و تزریق بودجه به این طرح چیست.

‏ سوال اصلی این است که چرا با وجود گزینه‌های متعدد برای تولید پروپیلن، بیژن زنگنه بر احداث یک طرح پتروشیمی پُرخرج و کم‌بازده آن هم در سرزمین مادری خود یعنی کرمانشاه اصرار دارد؟

281792