بررسی آماری داوطلبان شورای اسلامی روستاها در ایلام

معاون استانداری ایلام گفت: داوطلبانی که دارای سابقه حضور در شورا هستند ۱۳۰ نفر معادل ۲۲ درصد و مابقی به تعداد  ۴۵۹ نفر معادل ۷۸ درصد بدون سابقه شورا هستند.

تصویر بررسی آماری داوطلبان شورای اسلامی روستاها در ایلام

به گزارش سایت خبری پرسون بهنقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، معروف بسطامی اظهار داشت: از نظر تحصیلات بیشترین آمار با تعداد ۲۳۵ نفر مربوط به دارندگان مدارک تحصیلی ابتدایی و کمترین آمار نیز ۱۴ نفر با مدرک کارشناسی ارشد است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام یادآور شد: از نظر سنی بیشترین مشارکت مربوط به سنین ۳۶ تا ۴۰ سال با تعداد ۱۳۴ نفر و کمترین سن نیز بین ۷۱ تا ۷۵ سال با سه نفر است.

بسطامی ادامه داد: گروه شغلی آزاد با ۳۵۰ نفر تا این لحظه بیشترین تعداد داوطلبان را دارا بوده اند.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: داوطلبانی که دارای سابقه حضور در شورا هستند ۱۳۰ نفر معادل ۲۲ درصد و مابقی به تعداد ۴۵۹ نفر معادل ۷۸ درصد بدون سابقه شورا هستند.

بسطامی اضافه کرد: در این دوره رقابت انتخاباتی در ۳۵۹ روستای دارای شورای سه نفره و ۱۶ روستای دارای شورای پنج نفره برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین هزار و ۱۵۷ کرسی اصلی و ۷۶۶ کرسی علی البدل برای شورای ششم روستاهای استان پیش بینی شده است.

بسطامی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی به داوطلبان توصیه کرد: برای ثبت نام از روش های غیر حضوری( اپلیکیشن ثبت نام با گوشی تلفن همراه یا رایانه) استفاده کنند.

وی ضمن قدردانی از حضور مطلوب داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و استقبال خوب جوانان روستایی در این انتخابات، از همه افراد تحصیلکرده، با انگیزه و علاقه مند به عمران و آبادانی کشور و استان دعوت کرد تا داوطلب شرکت در این انتخابات شوند.

281121