مدیرکل ثبت احوال ایلام:

ازدواج در استان ۹/۵ درصد افزایش داشته است

سید محمدعلی تقوی گفت: سال گذشته میانگین سن ازدواج در استان برای مردان ۳۱ سال و برای زنان ۲۶ سال بود و میانگین سن طلاق نیز برای مردان ۳۷ سال و برای زنان ۳۲ سال ثبت شده است.

تصویر ازدواج در استان ۹/۵ درصد افزایش داشته است

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام سید محمدعلی تقوی؛ مدیرکل ثبت احوال ایلام روز سه شنبه اظهار داشت: سال گذشته که از این تعداد ۵۲ درصد مربوط به نوزادان پسر و ۴۸ درصد نیز نوزاد دختر بوده است.

وی افزود: ۹۹/۷۶ درصد از ولادت‏ ها در مهلت قانونی ۱۵ روزه و ۹۹/۲۱ درصد فوتی ها در مهلت قانونی ۱۰ روز پس از فوت در ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام در خصوص نسبت جنسیتی ولادت در استان نیز یادآور شد: در مقابل ثبت ۱۰۰ واقعه ولادت دختر، ۱۰۷ واقعه ولادت پسر ثبت شده است.

تقوی اضافه کرد: سال گذشته در هر شبانه روز بطور متوسط ۲۱ نوزاد در استان متولد شده است و از مجموع ۲۷۷ ولادت حاصل از چند قلوزایی، تعداد ۱۳۱ مورد حاصل ۲ قلوزایی و پنج مورد هم سه قلوزایی بوده است.

وی به واقعه فوت در استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته سه هزار و ۴۷۲ واقعه فوت در استان ثبت شده است که از این تعداد ۶۰ درصد مربوط به مردان و ۴۰ درصد زنان هستند.

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: در مقابل ثبت فوت ۱۰۰ زن تعداد ۱۴۹ فوت مرد به ثبت رسیده است که این آمار نشان می دهد که تعداد ولادت و فوتی های استان در حوزه مردان بیشتر از زنان بوده است.

تقوی گفت: سال گذشته میانگین سن ازدواج در استان برای مردان ۳۱ سال و برای زنان ۲۶ سال بود و میانگین سن طلاق نیز برای مردان ۳۷ سال و برای زنان ۳۲ سال ثبت شده است.

وی با بیان اینکه به نسبت ثبت پنج واقعه ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شده است، افزود: هرچند ازدواج در استان افزایش داشته اما در مقابل با افزایش ۹/۴ درصدی طلاق در استان مواجه بوده ایم.

مدیرکل ثبت احوال ایلام یادآور شد: سال گذشته بیش از ۳۲ هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شد و مراحل تکمیل ثبت نام ۲۷ هزار فرد بالای ۱۵ سال و واجد شرایط دریافت کارت هوشمند به پایان رسید.

تقوی اظهار داشت: امیدواریم ثبت نام افراد باقیمانده در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به پایان برسد و کارت تمامی کسانی که ثبت نام کرده اند در سال جاری صادر و تحول داده شود.

تقوی در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی نیز گفت: سال گذشته پرونده ۱۳ نفر از زوج های ایرانی و خارجی نهایی شد و جهت صدور شناسنامه به اداره ثبت احوال مرکز استان ارسال و در نهایت برای فرزندان حاصل این ازدواج ها شناسنامه صادر و تحویل داده شد.

منبع: ایرنا

280519