کاشت مو و اما و اگرهایش؛

«سرهایی کچل» برای مناقصه!

کلینیک های کاشت مو برای جذب مشتری یک رقابت بسیار تنگاتنگ را آغاز کرده اند و اکنون کاشت مو به نوعی به یک مناقصه تبدیل شده به طوری که می توان سر بی موی فرد را «مناقصه گزار» نامید.

تصویر «سرهایی کچل» برای مناقصه!

به گزارش سایت خبری پرسون، هر کسی که گوشی همراهی در جیب دارد بی شک با سیلی از پیام های تبلیغاتی مواجه می شود که شاید بتوان گفت که بیش از 90 درصد از این پیامک های تبلیغاتی جز اتلاف وقت شخص، خروجی دیگری برای وی ندارد.

یکی از این پیامک ها که در ماه های اخیر آمار ارسال آن به خطوط تلفن همراه افزایش فزاینده ای داشته است، تبلیغات برای کاشت «مو» می باشد.

به طور میانگین و طبق بررسی های انجام گرفته هر 2 روز یک پیامک از صدها کلینیک کاشت مو در سراسر کشور برای هم وطنان ارسال می شود و هر کلینیکی نیز برای رقابت و از میدان به در کردن رقبای خود امتیازاتی به داوطلبان کاشت مو ارائه می دهد.

«کاشت مو بدون درد»، «کاشت مو در یک روز»، «کاشت مو به صورت قسطی» و.... از جمله پیامک های نام آشنای این روزهاست که بخش از حافظه گوشی های همراه را اشغال کرده است.

تعجب اینجاست که مشاوران و بازاریابان این شرکت ها از آنچنان پشتکاری برخوردارند که حتی مخاطبی که نیاز به کاشت مو ندارد را ترغیب به کاشت مو می کنند!!

با این وجود برخی از این مراکز کاشت مو علیرغم وعده و وعیدهایی که به مشتریان خود می دهند، در عمل خلاف گفته های خود عمل می کنند و حتی دیده شده است که بین مشتری و این مراکز کاشت مو دعواها به مراکز قضایی کشیده شده است.

با این حال سئوال اصلی این است که کاشت مو برای افراد خطرناک است یا نه و یا اینکه می تواند عوارضی در آینده به دنبال خود داشته باشد؟

دکتر بهادر صباغ؛ متخصص مو و زیبایی در این باره به خبرنگار سایت خبری پرسون گفت: اولین عارضه کاشت مو در افراد تورم صورت به ویژه اطراف چشم و پیشانی و نیز سیاهی دور چشم می باشد، البته این عوارض بعد از چند روز به تدریج محو می شوند.

این متخصص مو و زیبایی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر دو روش کاشت مو در ایران بسیار متداول است یکی روش FIT و دیگری روش FUT می باشد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند.

طبق آمارهای موجود میزان ریش مو در مردان ایرانی نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاست که علت این ناهنجاری پوست و مو را باید در بسیاری از مشکلات جامعه و روزمره جستجو کرد، مشکلاتی همانند استرس های مزمن، تغذیه نامناسب، آب و هوای ناسالم، مواد بهداشتی و شوینده غیراستاندارد و....

دکتر صباغ در ادامه سخنان خود تاکید کرد: البته ناگفته نماند که در دو روش فوق ابتلای داوطلب کاشت مو به عارضه «نکروز» بسیار بالاست و طبق آمار نزدیک به 80 درصد از این افراد به این عارضه دچار می شوند.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که همواره در بحث کاشت موی سر یا حتی ابرو روی می دهد، بحث عفونت های پوستی است که احتمال دارد که این عفونت ها حالت مزمن به خود بگیرند که در این وضعیت باید منتظر عواقب و عوارض بدتری باشیم.

دکتر صباغ گفت: در کاشت مو به روش FUT که تقریبا روشی قدیمی است، داوطلب باید بیهوش شود که خود این بیهوشی می تواند عوارضی گذرا و حتی ماندگار برای بیمار به دنبال داشته باشد.

این متخصص مو و زیبایی با اشاره به اینکه قرمز شدن پوست سر تا 6 ماه از دیگر عوارض کاشت مو در افراد است، عنوان کرد: کلینیک هایی که اعلام می دارند کاشت مو بدون هیچ گونه دردی انجام می دهند، باید گفت که این ادعا اصلا صحت ندارد در هر دو روش بیمار یا همان داوطلب با دردهای مختلفی روبرو می شود که برخی از این دردها گذرا و برخی تا مدتها همراه وی می باشند.

دکتر صباغ افزود: در کل هر نوع عمل زیبایی مشکلات خاص خود را دارد و کسی نمی تواند تضمین کند که این عمل ها درد و یا عوارض خاص خود را ندارند، به هر حال بیان یک به یک عوارض کاشت مو بسیار زمان بر است.

با این وجود طبق آمارهای موجود میزان ریش مو در مردان ایرانی نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاست که علت این ناهنجاری پوست و مو را باید در بسیاری از مشکلات جامعه و روزمره جستجو کرد، مشکلاتی همانند استرس های مزمن، تغذیه نامناسب، آب و هوای ناسالم، مواد بهداشتی و شوینده غیراستاندارد و....

ولی با تمام این اوصاف کلینیک های کاشت مو برای جذب مشتری یک رقابت بسیار تنگاتنگ را آغاز کرده اند و اکنون کاشت مو به نوعی به یک مناقصه تبدیل شده است به طوری که می توان سر بی موی فرد را «مناقصه گزار» و ... نامید.

تقسیط کاشت مو نیز در سالهای اخیر به یکی از امتیازات این کلینیک ها به داوطلبین کاشت مو اضافه شده است و به نوعی برخی از افراد که اکنون مویی به سر دارند با موی عاریه ای در جامعه آمد و شد می کنند.

آیین مهر ـ استان کردستان

279523